Son günlerde Dijital medya platformlarından yoğun şikayet aldıklarını belirten Tüketici Birliği Federasyonu Üyesi (TBF) ve Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay, “bu platformlar ayıplı hizmet satmaktan vazgeçmelidirler” dedi.
Altay konu ile ilgili yaptığı açıklamada “6502 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanununu 13. Maddesi gereği hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan hizmetler ayıplıdır. Reklam, ilan ve duyurularında abonelerine ulaştıracağı medya kanallarını duyuran firmaların, kesinleşmiş bir mahkeme kararı olmaksızın bazı kanalları kapatması, sözü edilen bu düzenlemeye göre ayıplı hizmet niteliğindedir.
Tüketicilerin mağduriyetlerinin en kısa zamanda giderilmesi gerekmektedir. İlerleyen günlerde gerek Tüketici Hakem Heyetlerine, gerekse Tüketici mahkemelerine dijital platformlardan yoğun şikayet gelecek olması nedeniyle zaten geciken diğer dosyaların daha fazla gecikmesine neden olacağı kesindir.
Bu nedenle dijital medya platformlarının ayıplı hizmet ısrarından vazgeçerek sorunu çıkmazdan çıkarmaları gerekmektedir.
Nihat ALTAY
Genel Başkan
0532 162 52 22