

Efsane Cuma etiketiyle tüketicilere yönelik indirim vaadinde bulunarak tüketim çılgınlığını körükleyen kampanya ve reklâmları değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “bir sonraki günün ne getireceğini bilemediğimiz pandemi döneminde ihtiyaç dışındaki tüketim, çılgınlığın da ötesine geçmektir” dedi.
Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:
Son birkaç yıldır her yıl Kasım ayında, Efsane Cuma etiketiyle tüketiciye yönelik büyük indirim vaadi içeren reklâm ve kampanyalar, pandemiye rağmen bu yıl da yoğunlaşmıştır.
Büyük indirim vaatlerinin aslında önce bindirim, sonra indirim olduğu, satın alınan ürünlerin teslim edilmemesi, satın alınan ürün yerine başkaca ürünlerin teslim edilmesi, cayma hakkının tüketiciye kullandırılmaması, ulaşılamayan müşteri hizmetleri, geciken kargolar ile önceki yıllarda sorun yaşayan tüketiciler için bu yıl da aynı sorunlar yaşanacaktır. Öte yandan Kasım ayında ortaya çıkan bu kampanyaların, firmaların depolarını boşaltma amacına yönelik olduğu, bir kaç ay sonra yeni modellerin çıkmasıyla şimdi alınacak ürünlerin daha ucuza satın alınabildiği gerçeği de değişmeyecektir.
Yaklaşık bir yıla yakın zamandır küresel ölçekte yaşanan pandemi nedeniyle ekonomilerde yapısal sorunlar yaşanmaktadır. Pandemi sürecinde, yarının ne getireceğini öngörme olanağından yoksun bulunmaktayız. Kapanan işyerleri, kısıtlanan yaşam, işsizlik ve benzeri olasılıklar, bu süreçte her an karşımıza çıkabilecek niteliktedir. Bu dönemde tüketici için gıda, sağlık, barınma, ısınma, iletişim gibi tüketim kalemleri dışındaki tüketimin, zorunlu olmadığı açıktır. Yaşadığımız olağanüstü süreçte zorunlu tüketimin dışına çıkarak ve üstelik borçlanarak, alışveriş yapmak doğru bir yaklaşım değildir.
Tüketim çılgınlığını yaşamak isteyen tüketiciye çağrıda bulunuyoruz; “Efsane Cuma rüzgârı sizi çarpmasın!”
Mehmet Bülent Deniz Genel Başkan