“Elektrik Dağıtım Şirketi Sorunu bitmiyor”
Elektrik dağıtım şirketlerinden gelen şikâyetlere her gün bir yenisinin eklendiğini belirten Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Üyesi Nihat Altay; “vatandaş sorunlarına çözüm aramaktadır” dedi.
Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır.
Son günlerde başta elektrik faturalarındaki dağıtım bedellerine gelen zam olmak üzere, elektrik konusundaki sorunlar gündemde oldukça yer almakta ve bu sorunlara da her gün bir yenisi eklenerek vatandaşlarımız mağdur edilmektedir.
Enerjisa grubuna ait Toroslar EDAŞ Elektrik Dağıtım Şirketi, birçok mesken abonesinin bulunduğu bir apartmana elektrik hizmetini götüren yer altı hatlarında meydana gelen arızanın tespitini ücretli yapmaktadır. Arızanın giderilmesi esnasında oluşan maliyeti de vatandaşa yükleyerek tüm giderleri vatandaştan talep etmektedir. Gerekçesini ise 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu, Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğine dayandırmıştır.
Mesken statüsündeki bir abonenin yer üstü hatları tamir edilirken, yer altı hatlarının tamir edilmemesi tepki ile karşılanmaktadır. Yer altından geçen şebeke de meydana gelen arıza maliyetinin aboneye yüklenmesi, bedelin karşılanmaması ve arızanın giderilmemesi kamu hizmetinin engellenmesidir. Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğine göre mesken abonelerinde elektrik dağıtım şirketinin sorumluluk alanı bina girişine kadardır. Yani bina girişinden önceki arıza tespiti ve onarımı dağıtım şirketlerinin sorumluluğundadır.
Elektrik hizmeti bir kamu hizmeti, kamu hizmetleri de devletin varlık sebebidir. Enerjisa Toroslar EDAŞ’ın bu yaptığı kamu hizmetinin engellenmesidir. Kamu ile elektrik şirketlerinin arasındaki anlaşmazlığın bedelini vatandaş ödememelidir. Fatura üzerinden dağıtım bedeli alınırken birde arıza sebebi ile aboneden ek ücret alınması sosyal devlet anlayışıyla bağdaşmamakta, tüketici vermiş olduğu yatırım bedelinin karşılığını kaliteli hizmet olarak alamamaktadır.
Her platformda mevzuata uygun işlem yapıp, tüketici memnuniyetinin artırılması konusunda kararlı olduklarını belirten Enerjisa şirketinin bu davranışı ile söylemleri ters düşmektedir.
Tüketici Hak Arama Derneği
Genel Başkanı
Nihat Altay