

‘Kredi kartı yıllık aidatı’ başlığı altında yeni bir dolandırıcı şebekesinin ortaya çıktığını belirten Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, “tüketicilerin bu tür dolandırıcılık olaylarına karşı dikkatli olmasını” istedi.
Son günlerde ulusal haber kanallarının isimleri kullanılarak, “kredi kartı yıllık aidatları geri alınıyor” gibi sosyal medyada sıkça rastlanan reklamlar yayınlanıyor. Dolandırıcıların yeni bir oyunu olan bu tuzakla pek çok tüketici kandırılıyor.
Dolandırıcıların ağına düşen vatandaşın kaptırdığı ücreti geri alması çok zor ihtimal. Çünkü bu tür vakalara Tüketici Hakem Heyetleri’nin yapacağı bir şey yok. Sadece savcılığa suç duyurusunda bulunulması gerekiyor. Dolandırıcı yakalansa dahi kaptırılan ücretin geri alınması yine çok zor ihtimaldir.
Öncelikle kredi kartı yıllık aidatını hiç bir aracı kurum geri alamaz. Faturaya yansıyan kredi kartı yıllık aidatlarının iade edilmesi için ya bankanın müşteri hizmetlerini arayarak görüşme yapılması gerekiyor. Yada Tüketici Hakem Heyetleri’ne müracaat edilmesi gerekiyor. Ancak 01.05.2014’te çıkan yasa ile bankalar, kredi kartı kullanımından dolayı yıllık 150 TL’ ye varan bir ücret kesilebiliyor. Bu nedenle Tüketici Hakem Heyetleri’ne müracat edilirse karar tüketici aleyhine çıkacaktır.
Tüketicilerin müşteri hizmetlerini aradığında ise bankaların pek çoğunun bu kesintileri iptal etmediğini görüyoruz. Ancak bankalardan aidatsız kart talep ederek seçimlilik hakkı kullanılabiliyor. Bu nedenle tüketiciler vakit kaybetmeden bankaları arayıp aidatsız kart talep etsinler. Bankalar tüketicilere aidatsız kredi kartı vermek zorundadır.