

Kurların ani ve keskin yükselişi sürecinde, kredi kartından yabancı para cinsinden alışveriş yapan tüketicilerin ekstrelerini kontrol etmeleri yönünde uyarıda bulunan Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz; “kredi kartı sözleşmesine aykırı şekilde daha yüksek kurun uygulanarak, tüketici mağduriyetine neden olunduğu yönünde şikâyetler iletilmektedir” dedi.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:
Kurlarda yaşanan ani ve keskin yükseliş döneminde, kredi kartından yabancı para işlemi yapan bir kısım tüketiciler, işleme ilişkin provizyon anında geçerli kur yerine daha yüksek kurdan hesap ekstrelerine yansıtıldığı ve mağdur edildikleri düşüncesiyle Tüketici Birliği Federasyonu’na başvurmaktadırlar.
Bu nedenle öncelikle kurlarda ani ve keskin yükselişlerin yaşandığı dönemde, kredi kartı ile yabancı para cinsinden işlem yapan tüketicileri;
Kredi kartını aldıkları kuruluş ile aralarında yapılmış sözleşmede yer alması zorunlu olan “yabancı para cinsinden yapılan işlemlerde bankaca uygulanacak kurun belirlenme esaslarına” ilişkin düzenlemeyi incelemeleri, burada yer alan düzenlemeye aykırı olarak yabancı para cinsiden yapılan işleme farklı bir kurun uygulanması durumunda,
Öncelikle kart çıkaran kuruluşa, son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde itiraz etmeleri, bu itiraz üzerine en geç yirmi gün içinde kart çıkaran kuruluşun gerekçeli olarak cevap vermesi gerektiği,
Ayrıca Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun internet sitesi üzerinden şikâyet edebilecekleri,
Sonuç olarak mağduriyete neden olan bir işlem var ise, Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerine başvuru yapmaları gerektiği konusunda uyarıyoruz.
Mehmet Bülent Deniz
Genel Başkan