

2022 Eylül ayı Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner; “fiyat artışı hız kesmiyor” dedi.
Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Aygül Öner konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:
Tüketici Birliği Federasyonu, Ocak 2022’den itibaren üç farklı ilde, yedi ayrı markette, paketlenmiş gıda, temizlik ve hijyen ürünlerinden oluşan 37 ürün grubunda yer alan 207 ürün üzerinde yaptığı çalışma ile TBF Market Endeksi verilerini oluşturmakta ve sonuçlar her ay kamuoyu ile paylaşılmaktadır.
Marketlerde aşağı/yukarı yönlü fiyat farklılıkları söz konusu
Araştırma kapsamındaki marketlerde satılan ürünlerin fiyatlarında iki yönlü hareketlilik gözlemlenmektedir. Bir ürünün fiyatı bir markette artış gösterirken, aynı veya eşdeğer ürünün fiyatı başka bir markette düşüş göstermektedir. Bu fiyat hareketliliğinin, marketlerin satış kampanyaları ve ürün tedarikçilerinin stok yönetiminden kaynaklandığı değerlendirilmektedir.
Bu durum, marketlerdeki fiyat ve kampanyaları sürekli olarak izleyebilen ve çok sayıdaki markete erişimi olan tüketici için bir avantaj oluştururken, gereksinimleri bir veya iki marketten karşılamak durumundaki tüketiciler için pahalı tüketim anlamına gelmektedir.
Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi veri tabanı ürün, marka, cins, market parametrelerine göre 2022 Ocak’tan bu yana tüm verileri içermektedir. Veri tabanı kamuoyuna açık şekilde erişimdedir. Tüketicilerin market alışverişlerinde, Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi veri tabanındaki bilgilerden yararlanmaları durumunda, daha ekonomik alışveriş olanağı söz konusu olacaktır.
Market sepeti 1.388,55 TL’ye doldu
2022 Ağustos 1.315,60 TL’ye dolan market sepeti, 2022 Eylül’de 1.388,55 TL’ye doldu.
2022 Ocak’ta aynı sepeti 776,45 TL’ye satın alan tüketici için dokuz aylık fiyat artışı yüzde 79 civarındadır.
Eylül 2022’de fiyatı en çok artan ilk beş ürün grubu;
ÜRÜN GRUBU | ARTIŞ % |
SALÇA | 66,77 |
ŞAMPUAN | 32,65 |
DİŞ MACUNU | 28,82 |
ÇAMAŞIR SUYU | 25,00 |
TUVALET KAĞIDI | 18,80 |
Eylül 2022’de fiyatı en çok azalan ilk dört ürün grubu;
ÜRÜN GRUBU | ARTIŞ % |
TUZ | -19,19 |
ÇAY | -8,17 |
KIYMA | -4,15 |
KAHVE | -0,09 |

Bütün ayrıntıları içeren
MARKET ENDEKSİ VERİ TABANI İÇİN
Aygül Öner
TBF Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı