Tüketici dernekleri, 31 Aralık'ta bir kısmının geçerliliğini
yitireceği sadakat kartlarda biriken para puanları kullanmaları yönünde
tüketicileri uyarıyor.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, sadakat kartlarda
biriken puanlar ve liraların kullanma tarihlerinin yıl sonunun yaklaşmasıyla
kullanılması gerektiğini hatırlattı.
Tüketicilere,
firmalardan aldıkları sadakat kartlarda biriken puanlarını yılın son 2 ayında
kullanmalarına yönelik uyarıda bulunan Deniz, "Aynı şekilde kredi
kartlarında biriken puanların da harcanması gerektiği uyarısında bulunuyoruz.
Çünkü yıl başıyla sınırlı olarak bu uygulama devam ediyor. Biz bu uygulamanın
yanlış olduğu görüşündeyiz. Sadakat kartlarda biriken puanların belirli bir
tarihe kadar kullanılması zorunluluğu, tüketiciyi zorlayan ve haksız bir
durum." diye konuştu.
Deniz,
yıllardır bu konuyla ilgili çağrıda bulunduklarını belirterek, "Firmaların
çoğu yine 31 Aralık itibarıyla kartlarda biriken puanlar kullanılmadıysa
silmeyi tercih ediyorlar. Bu anlamda tüketicilerin bu aralar yapacakları
alışverişlerde kredi kartı veya firmalardan aldıkları sadakat kartlarındaki
puanlarını kullanmalarını tavsiye ediyoruz." ifadelerini kullandı.
Söz
konusu para puanların tüketicilerin kazanılmış hakkı olduğunu dile getiren
Deniz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüketici uzun zaman size sadakat
göstermiş, alışveriş yapmış, puan biriktirmiş. Bunu 31 Aralık ile
sınırlandırmak etik ve tüketici odaklı bir yaklaşım değil. Bu dönemde
tüketicileri yapacakları harcamalarda olabildiğince biriken para puanlarını
kullanmaya davet ediyoruz."
"İŞLETMELER
BU TÜR UYGULAMALARDAN VAZGEÇMELİ"
Tüketici
Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü ise sadakat kartların
işletmelerin müşterilerine birtakım avantaj sağladığı sistem olduğunu
söyleyerek, "Tüketici açısından değerlendirildiğinde olumlu bir
uygulama." dedi.
Her
yıl sonu itibarıyla sadakat kartlardaki para puanların, uçuş millerinin
sıfırlandığını belirten Güllü, "Birçok işletmenin bunu yaptığını
düşünüyoruz. Bu uygulamayı sıfırlanma eyleminin etik olmadığı, tüketici
açısından kazanılan hakların geri alınması gibi değerlendirmek gerekiyor. Çünkü
bu kazanılmış bir haktır." diye konuştu.
Güllü,
ancak kartın verildiği sırada her yıl sonunda para puanların sıfırlandığına
yönelik uyarı yapılıyorsa bir haklılık payının olabileceğini söyleyerek,
"Ama böyle yapılmış olsa bile kazanılmış haklar tek taraflı olarak geri
alınamaz. Bu açıdan işletmeler bu tür uygulamalardan vazgeçmeli. Bunu etik
dışı, ahilik anlayışına aykırı bir uygulama olarak değerlendiriyoruz."
açıklamasını yaptı.
Tüketicilere
para puanları kullanmaları yönünde uyarıda bulunan Güllü, sözlerini şöyle
tamamladı: "Tüketiciler sadakat kartlarındaki puanlarını, uçuş millerini
veya diğer para puan şeklindeki kazanılmış haklarını yıl sonunu beklemeden
alışverişlerini yapsınlar. Eğer hakem heyetlerine başvururlarsa da bu millerin
veya para puanların geri alınması söz konusu olabilir, hakem heyetinin
değerlendirmesi o yönde çıkabilir. Ama biz bu risklerle karşılaşmaması adına
tüketicilerin yıl sonunu beklemeden veya yıl sonuna doğru bu alışverişlerini
mutlaka yapmalarını öneriyoruz."
Kaynak:
‘Para
puan’ uyarısı: Yıl bitmeden kullanın - Gündem - İstanbul Ticaret Gazetesi