
2025 Haziran dönemi market endeksi verilerini
açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu, 5 farklı il, 8 farklı market ve
368 farklı ürünün bulunduğu 47 ürün gurubu üzerinden yapılan çalışma sonucunda
haziran ayında market endeksinin yüzde 4,20 arttığını kaydetti.
Konuya ilişkin yazılı açıklama yapan Tüketici Birliği
Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz, haziran ayında
2025 yılının en yüksek ikinci artışı yaşandığını ifade etti.
Ceviz, "2021 yılının son çeyreğinden bu yana
yürütülen Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi çalışması, 2025
yılında 5 farklı il, 8 farklı market, 368 farklı ürünün bulunduğu, 47 ürün
grubu üzerinde oluşturulmaktadır. Yine 2025 yılından itibaren önceki
dönemlerde uygulanan hesaplama yöntemi daha da iyileştirilerek, Market Endeksi
ürünlerin birim fiyatları veri tabanına göre oluşturulmaktadır." dedi.
Haziran ayında fiyatı en çok artan 5 ürün gurubunda; yüzde
41,62 ile limon ilk sırayı alırken bunu yüzde 23,3 ile diş macunu, yüzde 17,70
ile kuru soğan, yüzde 16,95 ile çamaşır deterjanı, yüzde 16,66 ile sıvı sabun
takip etti.
Haziranda fiyatı en çok düşen ürünler ise; yüzde 17,73 ile
patates ilk sırada yer aldı. Patatesin ardından sırasıyla yüzde 10 ile bulaşık
deterjanı, yüzde 7,88 ile katı sabun, yüzde 7,62 ile salça ve yüzde 2,17 ile
meyve suyu izledi.
Nisan ve Mayıs aylarında düşüşe geçen Tüketici Birliği
Federasyonu Market Endeksi, haziran ayında yüzde 4,20 oranındaki arttı. Bu oran
2025 yılının ilk altı ayının en yüksek ikinci artış oranı olarak kaydedildi.