
Tüketici Birliği
Federasyonu Üyesi Ömer Keser, yapılan yeni düzenleme ile uçuşlarda 3 saat ve
üzeri gecikmelerde yolculara ödenilmesi gereken tazminat hakkında açıklamada
bulundu.
Sivil
Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yaptığı yeni düzenlemeye göre, rötar
nedeniyle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmeyle ulaşan yolculara
tazminat ödenecek.
10
Aralık'ta hayata geçirilen düzenlemeye göre yolculara iç hat uçuşları için 100
euro, dış hat uçuşlarında bin 500 kilometreye kadar olan uçuşlarda 250 euro,
bin 500-3.500 kilometre arası uçuşlarda 400 euro, 3 bin 500 kilometreden uzun
uçuşlarda 600 euro tazminat hakkı tanınacak.
Konuya
ilişkin açıklama yapan Tüketici Birliği Federasyonu Üyesi Ömer Keser,
"Havayolu şirketleri, uçuşlarda 3 saatten fazla gecikme olması halinde
yolcularına tazminat ödeyecek. Son günlerde yaşanan gecikmeler tüketicileri
canından bezdirdi. Havalimanında saatlerce bekleyen, bir açıklama için muhatap
bulamayan tüketici manzaraları çoğalmıştı. Yapılan düzenlemeye göre havayolu
şirketleri iç hatlar için 100 euro, dış hatlar için mesafeye göre 250 ila 600
euro tazminat ödemek zorunda. Hem de ödeme tarihindeki kur üzerinden.
Tüketiciler, olumsuz hava koşulları hariç uçuşların teknik ve operasyonel
nedenlerle 3 saat ve üzeri gecikmesi halinde tazminat talep edebilecek. Aslında
bu yönetmelik 2011'den beri uygulanmakta ama havayolu şirketleri uçuş iptali
olduğunda bunu ödüyordu. Yönetmelikte yapılan değişiklik ile artık gecikme
olduğunda da tüketicilerin tazminat hakkı doğuyor. Peki tüketiciler böyle bir
durumla karşı karşıya kaldığında ne yapmalı? Tazminat talebinizi öncelikle
bileti satın aldığınız havayolu şirketine ileteceksiniz. Eğer onlardan olumlu
bir dönüş olmazsa yapacağınız şey Kaymakamlık Tüketici Hakem Heyeti'ne yazılı
başvuru yapmanızdır. Unutmayın ki Kaymakamlık Tüketici Hakem Heyeti'ne e devlet
üzerinden de başvurabilirsiniz." dedi.