-
HABER Deniz’den Reklâm Kurulu’na Veda...
09 Eylül
-
HABER Tüketicilerin Online Alışveriş, GSM ve İnternet Aboneliği Şikayetleri Zirve Yaptı (SonDakika)
30 Mart
-
HABER Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi: Tüketicinin banka borçları alarm seviyesini geçti
28 Nisan
-
HABER Deprem Sonrası Kiralar Fahiş Seviyelere Çıkıyor: Ev Sahiplerinin Yeni Yöntemi
04 Mart

Tüketiciyi Koruma Haftası’nda en çok şikayet
edilen konular belli oldu. Online alışveriş, GSM ve internet abonelikleri, özel
okul fiyatları ve mobilya siparişleri tüketicilerin en çok sorun yaşadığı
alanlar olarak öne çıkıyor.
Online alışverişte dikkat!
Tüketici Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal, online
alışverişlerde ürün teslim edilmemesi, ürünlerin siparişle alakasız olması ve
ücret iadesinde yaşanan sorunların en çok şikayet edilen konular olduğunu
belirtiyor. Koçal, sosyal medya platformlarından yapılan siparişlere karşı da
uyarıda bulunarak, bu tür platformlarda mağduriyet yaşanma riskini vurguluyor.
GSM ve internet aboneliklerinde aldatıcı bilgiler!
Koçal, GSM ve internet aboneliklerinde firmaların taahhüt süresi bitmeden
aldatıcı bilgiler vererek tüketicileri zamlı tarifelere yönlendirdiğini ve
cayma bedeli adı altında yüklü faturalar ile karşı karşıya bıraktığını
söylüyor.
Özel okul fiyatları zirve yaptı!
Son aylarda özel okulların fiyatlarıyla ilgili şikayetlerin de arttığını
belirten Koçal, mobilya siparişlerinde eksik ve kusurlu teslimat, ölçülere
uygun olmama ve taahhüt edilen sürede teslim edilmeme gibi sorunların da sıkça
yaşandığını dile getiriyor.
Finansal kuruluşlara da şikayet yağmur!
Kredi kartı aidatları ve işlem komisyonları da tüketicilerin şikayet ettiği
konular arasında yer alıyor. Kredi ve kredi kartı borçlarını ödeyemeyen
vatandaşların varlık şirketlerine devir olan borçları nedeniyle taciz edilmesi
de artan şikayetler arasında.
Tüketiciler haklarını arasın!
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz,
tüketicilerin karşılaştığı sorunların zamanla değiştiğini ve internet üzerinden
yapılan alışverişlerde şikayetlerin arttığını söylüyor. Deniz, mevcut yasal
düzenin tüketicileri koruduğunu ancak hakkın aranması gerektiğini vurguluyor.