
Tüketici dernekleri, tüketicilerin 2024'te en çok e-Ticaret, taklit ve tağşiş ürünler ile kuver ücretine yönelik şikayette bulunduğunu bildirdi.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel
Başkanı Mehmet Bülent Deniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2024'ün tüketici
için çok çeşitli sorunların ortaya çıktığı ve çözümlemelerin de beraberinde
geldiği bir yıl olduğunu söyledi.
"e-Ticaret yoluyla mal ve hizmet satın alan tüketicilerin
karşılaştıkları sorunlar, diğer satış kanallarına göre 2024'te daha fazla öne
çıktı." diyen Deniz, "Ancak 2024'te e-Ticaret konusunda yasal
düzenlemeler ve yönetmelik değişiklikleriyle gözlenen sorunların
çözümlenmesinde önemli aşama kaydedildi." ifadesini kullandı.
Operatörlerin zamlı tarifelerinin de tüketicilerde rahatsızlık
oluşturduğunu hatırlatan Deniz, istenmeyen SMS ve telefonlardaki sorunun
2024'te de devam ettiğini bildirdi.
Deniz, iletişim teknolojileri kullanılarak tüketicilerin
aldatılması, dolandırılması süreçlerinde düzenleme, denetleme ve ceza
uygulamalarına rağmen şikayetlerin olduğunu aktararak, "Restoran ve
benzeri hizmet sektöründe yıl içinde kuver, hizmet bedeli gibi kalemlerle
tüketiciden alınmak istenen ücretler, tüketiciler tarafından sıkça yakınma
konusu oldu." dedi.
- "SÜREKLİ DEĞİŞEN ETİKETLER VE
FIRSATÇILIK, FİYATLARIN YÜKSELMESİNE NEDEN OLUYOR"
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü de
yapılan çalışmalar ve denetimlerin artmasıyla tüketiciyi koruyucu önlemlerin
gelişmeye devam ettiğini kaydetti.
"Geçen yıl tüketiciler en çok fahiş fiyatlar, e-Ticaret,
telekomünikasyon, bankacılık-finans, mobilya, beyaz eşya, ayakkabı, taklit
ürünlerde mağduriyet yaşadı." diyen Güllü, "Sürekli değişen etiketler
ve fırsatçılık, fiyatların yükselmesine neden olmakta. Tüketicinin fiyat algısı
yok edildiğinden ve 'Nasılsa enflasyon var.' algısı oluşturulduğundan
fırsatçılar etiketlerini ufak ufak artışlarla sürekli güncellediler."
değerlendirmesini yaptı.
Güllü, fiyat artışlarının özellikle gıda sektöründe taklit ve
tağşiş edilmesine, insan sağlığına zararlı gıdaların piyasada yaygınlaşmasına
neden olduğunu belirterek, "Tarım ve Orman Bakanlığı, taklit ve tağşişle
kararlı şekilde mücadele ederken bu firmaları afişe etmesi, açıklaması, yerinde
uygulama ve bu alanda etkin mücadele örneği olmuştur. Tüketiciler, bu firmaları
öğrenmeye ve alışverişlerinde boykot etmeye başladılar." diye konuştu.
e-Ticaret satışlarının her geçen gün arttığına değinen Güllü,
şunları kaydetti:
"e-Ticarette ürünlerin zamanında teslim edilmemesi, satışa
sunulan ürünün fiyatının artırılması nedeniyle 'stokta bitti' denilerek
siparişlerin iptal edilmesi, yani satıştan kaçınılması, gönderilen ürünlerin
sipariş edilen ürünlerden farklı olması, ürün yerine başka görsellerin gelmesi,
gönderilen ürünlerin kırık, çizik gibi ayıplı çıkması sorunları devam etmekte.
Bunun yanı sıra haberleşme sektöründe tarifelerde yaşanan artışlardan kaynaklı
olarak tüketici şikayetlerinde artış oldu."
Güllü, beyaz eşya ve elektronik ürünlerde ayıplı mal ve servis
sorunlarının yaşandığına dikkati çekerek, taklit ürünler konusundaki
şikayetlerin devam ettiğini söyledi.
Restoran ve kafelerde servis ücreti, kuver gibi hizmet
bedellerinin tüketiciler tarafından şikayet edildiğini aktaran Güllü, mobilya
sektöründe ise sipariş edilen ürünlerin geç teslimi, ürünlerin ayıplı olması
sorunlarının öne çıktığını sözlerine ekledi.
Kaynak:
https://www.star.com.tr/guncel/tuketici-sikayetlerinde-bu-urunler-one-cikti-haber-1917398/