-
HABER Vatandaşı önce aç bıraktılar şimdi de susuz
21 Kasım
-
HABER Trendyol Gazze’ye 10 milyon Dolarlık İnsani Yardım Açıkladı
26 Ekim
-
HABER TBF, Gazze için boykot edilecek ürünleri açıklayacak... Boykot edilecek ürünlerin kriterleri belirlendi
19 Kasım
-
HABER Vatandaşlara 'dikkat' çağrısı! Sözde indirim, çılgın tüketim
21 Kasım

Restoranlarda
yüzde 20'ye varan fiyat artışları tepki topluyor. Sektör temsilcileri zamları
maliyet artışıyla savunurken, vatandaşlar duruma isyan ediyor.
Türkiye, 2025 yılına
zamlarla başladı. Vergilerden market poşetlerine kadar birçok üründe artış
görülürken, restoranlar da menü fiyatlarını ortalama yüzde 20 artırdı. Sektör
temsilcileri artışlara ilişkin farklı görüşler dile getirirken, vatandaşlar
yüksek fiyatlara tepkili.
ZAMLARDAN
RESTORANLAR DA ETKİLENDİ
Yeni yılın gelişiyle birlikte pek çok ürün ve hizmette fiyatlar yükseldi.
Restoranlar da artan maliyetler nedeniyle menü fiyatlarını yüzde 20 oranında
artırdı. İşletmeler maliyet baskısını gerekçe gösterirken, tüketiciler bu
durumdan rahatsız.
SEKTÖR
TEMSİLCİLERİNDEN FARKLI GÖRÜŞLER
Nefes Gazetesi’nin haberine göre, sektör temsilcilerinden bazıları
“Pahalıysa gitmeyin” görüşünü savunurken bazıları artışların makul olmadığını
dile getiriyor.
Tüketici Birliği
Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, “Hizmet sektöründeki işletmelerin ciddi zamlar yaptığını
gözlemliyoruz. Bu kabul edilebilir değil. Fiyat artışları, gıda fiyatlarının
hız kesmesine rağmen fırsatçılık boyutuna ulaştı. İnsanlar restoranlardan
uzaklaşıyor” dedi.
'PAHALI
BULUNUYORSA TERCİH EDİLMEMELİ'
TÜRES Başkanı Ramazan Bingöl, fiyat artışlarına ilişkin
“Kullanılan malzeme, lokasyon ve kiralar fiyatları belirliyor. Eğer pahalı
bulunuyorsa tercih edilmemeli” açıklamasını yaptı.
'İNDİRİM
KAMPANYALARI GÜNDEMDE'
TURYİD Başkanı Kaya Demirer, bazı işletmelerin fahiş fiyatlar
uyguladığını ve bunun sektörü olumsuz etkilediğini belirtti. Demirer, haftanın
sakin günlerinde ya da belirli saatlerde uygun fiyatlı kampanyalar
düzenleneceğini ifade ederek, “Her iki tarafın da haklı olduğu bir süreçteyiz.
Misafirlerimizi kaybetmemek istiyoruz” dedi.
MÜŞTERİ SAYISI
YÜZDE 25 AZALDI
İstanbul Ticaret Odası 17. Restoran, Yiyecek ve İçecek Komitesi Başkanı
Ebru Köktürk Korali ise artan fiyatlar nedeniyle restoranlara gelen müşteri
sayısında yüzde 25’e varan düşüş yaşandığını belirtti.
Kaynak: https://www.cumhuriyet.com.tr/ekonomi/galeri-restoran-2293468#photo-7