-
HABER Tüketici, taklit ve tağşiş yapan firmaların ayrıntısını istiyor
08 Ekim
-
HABER 100 bin TL limitli kredi kartına 750 liralık vergi! Kimisi 'beka meselesi' dedi kimisi limiti beğenmedi
13 Ekim
-
HABER İstanbul’da 19 litrelik damacana fiyatı 100 TL’yi buldu: Bir bardak su 1 TL oldu
28 Ocak
-
HABER ATM’lerde Para Çekme İşlemlerinde Değişiklikler
04 Mart
Geçtiğimiz
günlerde vatandaşlar operatör fiyatlarının neredeyse yüzde 300 zamlanmasına
tepki göstermek için sosyal medyada paylaşımlarda bulunmuştu. Vatandaşların bu
tepkisi sonrası bazı kurumlardan açıklama geldi. Tüketici Birliği Federasyonu
Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, İnsan Hakları Bildirgesi yok sayılıyor
diyerek tepki gösterdi.
Operatör
fiyatları Türkiye'de oldukça pahalı. Yüzde 300'e yakın zamlanan paketler
vatandaşın belini bükmüş durumda. Artan fiyatları fahiş zam olarak vatandaşlar
X üzerinden ödedikleri ücretleri paylaşarak tepki göstermişti.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, operatör fiyatları
hakkında açıklama yaptı.
"YOK
SAYIYOR"
Deniz,
"İletişim firmalarının hizmet bedellerine yaptıkları zam; İnsan Hakları
Evrensel Bildirgesi, T.C. Anayasası, 5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası, TÜİK
verileri ve Orta Vadeli Programı yok sayıyor” dedi.
Tüketici
Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz konuyla ilgili
açıklamasının tamamı şöyle:
"Son
günlerde iletişim hizmeti sunan firmaların hizmet bedeline yüksek oranlı zam
yapmaları nedeniyle tüketicide büyük tepki oluşmuştur. Tüketici Birliği
Federasyonu tarafından son dönemde taahhütlü tarifesi sona erecek ve aynı
kapsamdaki tarifeye geçmesi durumunda ödenmesi istenen hizmet bedeli konusunda
yapılan araştırmada şu örnek veriler tespit edilmiştir.
Ülkemizin
de imzaladığı Birleşmiş Milletler Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi ve T.C.
Anayasası haberleşme hakkını, temel ve evrensel hak olarak kabul etmektedir.
"MAKUL
BİR BEDEL"
Yine
5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası; “… herkes tarafından erişilebilir, önceden
belirlenmiş kalitede ve herkesin karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında
asgari standartlarda sunulacak olan, internet erişimi de dahil elektronik
haberleşme hizmetleri”nden yararlanmasını düzenlemektedir.
Öte
yandan teknolojideki gelişmeler, iletişimi yaşamı sürdürmek için zorunlu ve
karşılanması gereken bir tüketim niteliğine dönüştürmüştür.
Türkiye
İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından 2024 Eylül dönemi için 12 aylık ortalama
enflasyon yüzde 64,91 olarak açıklanmıştır. T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve
Bütçe Başkanlığı tarafından 5 Eylül 2024’de açıklanan Orta Vadeli Program
(2024-2027) belgesinde de enflasyonun 2024 yılı için yüzde 41,50, 2025 yılı
için yüzde 17,50 olarak öngörülmektedir.
"FIRSATÇI
BİR YAKLAŞIM"
Tüm bu
yasal düzenlemeler ve ekonomi yönetiminin öngörüleri birlikte
değerlendirildiğinde, iletişim hizmeti sunan firmaların tüketiciden istedikleri
rakamlar gerçeklikten uzak, tüketici mecburiyetini kötüye kullanan, fırsatçı
bir yaklaşım olup firmaların fahiş nitelikteki zammı kabul edilebilir nitelikte
değildir. İletişim hizmeti sunan firmalar her türlü ekonomik veriyi yok sayan
tarife ücretlerini gerçeklerle uyumlu hale getirmelidirler.
Ayrıca
başta Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) olmak üzere Rekabet Kurumu
ve Ticaret Bakanlığı Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunun tüketicide tepkiye
neden olan bu haksız sürece müdahale etmeleri çağrısında bulunuyoruz."