
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; abonelik sözleşmelerine ilişkin uygulama usul ve
esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, tüketicinin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya
düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan her türlü abonelik sözleşmesini kapsar.
(2) Elektrik,
su, doğal gaz ve elektronik haberleşme sektörü dışındaki abonelik
sözleşmelerine bu Yönetmeliğin yalnızca 5 inci, 6 ncı, 7 nci, 8 inci, 13 üncü,
22 nci, 23 üncü, 24 üncü ve 25 inci maddeleri uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanunun 52 nci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Abonelik
sözleşmesi: Tüketicinin belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli
aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmeyi,
b) Bakan:
Gümrük ve Ticaret Bakanını,
c) Elektronik
haberleşme: 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununda
yer alan tanımı,
ç) Gecikme
zammı oranı: 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü
Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre belirlenen oranı,
d) Hizmet: Bir
ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal
sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
e) Kalıcı veri
saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu
bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde
kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen
ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD,
hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,
f) Kanun: 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,
g) Mal:
Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile
elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve
benzeri her türlü gayri maddi malları,
ğ) Sağlayıcı:
Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla
tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden
gerçek veya tüzel kişiyi,
h) Satıcı: Kamu
tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye
mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel
kişiyi,
ı) Tüketici:
Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek ya da tüzel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sözleşmenin Şekli ve İçeriği
Sözleşmenin
şekli
MADDE 5 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, sunulan mal veya hizmete ilişkin olarak tüketici ile
bir abonelik sözleşmesi kurmak zorundadır. Yazılı veya mesafeli olarak kurulan
abonelik sözleşmelerinin bir örneğinin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri
saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur.
(2) Abonelik
sözleşmeleri; en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık,
sade ve okunabilir bir şekilde düzenlenir.
Sözleşmenin
zorunlu içeriği
MADDE 6 –
(1) Abonelik sözleşmelerinde aşağıdaki bilgilerin yer alması zorunludur:
a) Tüketici ile
satıcı veya sağlayıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS
numarası ile diğer iletişim bilgileri,
b) Sözleşmenin
konusu ve varsa süresi,
c) Sözleşmenin
düzenlendiği tarih,
ç) Malın ilk
teslim tarihi veya hizmetin ifasına başlama tarihi,
d) Mal veya
hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı,
e) Sözleşme
konusu mal veya hizmet bedelinin bir tarife üzerinden hesaplanması durumunda;
tüketici tarafından seçilen tarifenin adı, içeriği ve sözleşmenin düzenlendiği
tarihteki birim tüketim bedeli ile tüketim dönemi,
f) Fatura
bedelinin süresi içerisinde ödenmemesi durumunda, hizmet sunumunun ne şekilde
ve ne kadar süre içerisinde durdurulabileceğine; fatura bedelinin sonradan
ödenmesi durumunda ise hizmet sunumunun ne şekilde ve ne kadar süre içerisinde
başlatılacağına ilişkin bilgi,
g) Mal veya
hizmetin temini için abonenin kullanımına sunulan sayaç, modem ve benzeri
cihazların değişiminin yasal yükümlülüklere uygun olarak yapılabileceğine
ilişkin bilgi,
ğ) Sözleşme
konusu mal veya hizmet sunumunun mücbir sebeplerle kesintiye uğrayabileceği
belirtilmişse bu sebeplerin neler olduğuna ilişkin bilgi,
h) Satıcı veya
sağlayıcının kusurundan kaynaklanan nedenlerle sözleşmede belirtilen nitelikte
mal veya hizmet sunulamaması halinde tüketicinin, Kanunun 11 inci veya 15 inci
maddelerinde yer alan haklarına ilişkin bilgi,
ı) Sayaç ve
benzeri ölçüm cihazlarının kullanıldığı durumlarda, bu cihazlarda meydana gelen
arızalar nedeniyle belli bir süreyle tüketim miktarının hiç veya doğru şekilde
tespit edilememesi halinde, söz konusu süre için tüketim miktarının ne şekilde
tespit edileceğine ilişkin bilgi,
i) Tüketiciye
sunulan mal veya hizmetin bedeli dışında tüketiciden ilgili mevzuat gereği
tahsil edilmesi zorunlu bedeller söz konusu ise, bu bedellerin neler olduğu ile
bunların sözleşmenin düzenlendiği tarihteki tutarı ve değişmesi durumunda yeni
tutarların tüketiciye ne şekilde bildirileceğine ilişkin bilgi,
j) Tüketicinin
temerrüde düşmesinin hukuki sonuçlarına ilişkin bilgi,
k) Tüketiciden
güvence, depozito veya teminat adı altında bir ücret alınması söz konusu ise bu
ücretin tutarı ve aboneliğin sona ermesi durumunda tüketiciye ne kadar süre
içerisinde ve ne şekilde iade edileceğine ilişkin bilgi,
l) Sözleşmenin
feshi ve sonuçlarına ilişkin bilgi,
m) Sözleşmenin
feshedilmesi halinde, modem, telefon, uydu alıcısı ve benzeri cihazların iadesi
öngörülüyorsa nasıl iade edileceğine veya geri alınacağına ilişkin bilgi,
n)
Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya
tüketici hakem heyetine yapabileceklerine ilişkin bilgi.
(2) Elektrik,
su, doğal gaz ve elektronik haberleşme sektörü dışındaki abonelik
sözleşmelerinde birinci fıkranın (e), (f), (g), (ı), (k) ve (m) bentlerinde
belirtilen bilgilere yer verilmeyebilir.
(3) Elektrik,
su ve doğal gaz sektörüne ilişkin abonelik sözleşmelerinde birinci fıkranın (d)
bendinde yer alan bilgi aranmaz.
Sözleşmede
bulunması gereken şartların eksikliği
MADDE 7 –
(1) Abonelik sözleşmesinde, 6 ncı maddede yer alan hususlardan bir veya
birkaçının bulunmaması sözleşmenin geçerliliğini etkilemez ve bu durumda,
satıcı veya sağlayıcı malın teslimini veya hizmetin ifasını durduramaz.
Sözleşmedeki eksiklik, sözleşmeyi düzenleyen tarafından tüketiciden ilave bir
ödemede bulunmasını istemeksizin derhal giderilir. Aksi takdirde, tüketici
cezai şart, tazminat ve benzeri adlarla herhangi bir ödemede bulunmaksızın
sözleşmeyi feshedebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Satıcı veya Sağlayıcının Yükümlülükleri
Teslim veya
ifa yükümlülüğü
MADDE 8 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesine konu mal veya hizmeti
sözleşmeye uygun olarak teslim veya ifa etmekle yükümlüdür.
(2) Hizmete
ilişkin ücretlendirme, hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlar.
Sağlayıcı sunmadığı hizmetin bedelini tüketiciden talep edemez. Ancak, ön
ödemeli hizmetlerde bu fıkra hükmü uygulanmaz.
Bildirim
MADDE 9 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, bir plan çerçevesinde yapılması öngörülen bakım,
kontrol, onarım ve benzeri sebeplerle mal veya hizmet sunumunu durduracak
olması halinde, bu durumun başlangıç ve bitiş tarihini en az kırk sekiz saat
öncesinden tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ya da basın
yayın ve benzeri yollar ile bildirmekle yükümlüdür.
Bilgilendirme
MADDE 10 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik süresince tüketicilerle imzalamış oldukları
sözleşme ve taahhütnamenin bir örneği ile tüketicinin abone olduğu tarifeye
ilişkin ayrıntıları, talep etmesi halinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı
veri saklayıcısı ile ücret almaksızın vermek ya da kendi internet sayfaları
üzerinden tüketicinin erişimine sunmak zorundadır.
Faturalandırma
dönemi
MADDE 11 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı tarafından uygulanacak faturalandırma dönemleri,
sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça bir aydır. Fatura dönemi boyunca tahakkuk
eden borç tutarı veya tüketim miktarının, daha önceden sözleşmede belirlenmiş
tutarın veya miktarın altında gerçekleşmesi durumunda faturalandırma bir
sonraki dönem veya dönemlerde yapılabilir.
(2) Sözleşmeye
konu mal veya hizmetin faturalandırma dönemi değiştirilerek ücretlendirmeye
esas birim fiyat arttırılamaz.
Faturanın
zamanında ödenmemesi
MADDE 12 –
(1) Abonelik sözleşmelerinde faturanın zamanında ödenmemesi durumunda
uygulanacak gecikme zammı oranı, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü
Hakkında Kanunun 51 inci maddesine göre belirlenen gecikme zammı oranını
aşamaz.
Diğer
yükümlülükler
MADDE 13 –
(1) Belirli süreli abonelik sözleşmelerine sözleşmenin belirlenen süre kadar
uzayacağına ilişkin hükümler konulamaz; ancak abonelik sözleşmesinin
kurulmasından sonra, sözleşmenin sona ereceği tarihe kadar tüketicinin talepte
bulunması veya onay vermesi hâlinde abonelik sözleşmesi uzatılabilir.
(2) Sözleşme
süresi sonunda tüketiciden açık bir talep veya onay almadığı halde mal veya
hizmet sunmaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, sunulan bu mal veya hizmet
için hiçbir bedel talep edemez.
(3) Elektronik
haberleşme sektöründe faaliyet gösteren sağlayıcılar, katma değerli elektronik
haberleşme hizmeti sunan sağlayıcılar ile birlikte bu hizmetlerin sunulmasından
sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Taahhütlü Aboneliğe İlişkin Esaslar
Taahhütlü
abonelik
MADDE 14 –
(1) Taahhütlü abonelikler, satıcı veya sağlayıcının, taahhütnamede belirtilen
süre kadar abone kalmayı taahhüt eden tüketicilere;
a) Sözleşme
konusu mal veya hizmetin bedelinden indirim yapmayı,
b) Sözleşme
konusu malın teslimi veya hizmetin ifası ile birlikte taahhüt konusu malın
mülkiyetini veya kullanım hakkını devretmeyi ya da hizmeti ifa etmeyi,
taahhüt ettiği
aboneliklerdir.
(2) Taahhütlü
aboneliklerde taahhüt süresince sözleşme ve taahhütname koşullarında tüketici
aleyhine değişiklik yapılamaz.
Taahhütname
verme zorunluluğu
MADDE 15 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, ikinci fıkrada belirtilen bilgileri içeren
taahhütnameyi yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye vermek
zorundadır. Bu taahhütname, abonelik sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.
(2) Taahhütnamede;
taahhüdün geçerlilik süresi ile taahhüt konusu mal veya hizmetin nitelikleri,
tüm vergiler dahil toplam fiyatı, indirim yapılan tarifenin taahhüt verilmeden
önceki fiyatı, aylık yapılan indirim miktarı, taahhüdün süresinden önce
sonlandırılması durumunda tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin geri
ödeyeceği bedelin hesaplanma yöntemi yer almak zorundadır.
(3) Taahhüdün
sesli iletişim araçları kullanılmak suretiyle verilmesi durumunda, satıcı veya
sağlayıcı ikinci fıkrada yer alan bilgileri tüketiciye aynı ortamda vermekle
yükümlüdür. Taahhüdün sınırlı alanda ya da zamanda sunulduğu bir ortam yoluyla
verilmesi durumunda ise, satıcı veya sağlayıcının taahhüt kapsamında sunulan
mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı ile taahhüdün geçerlilik
süresini tüketiciye aynı ortamda vermesi yeterlidir. Ancak bu durumlarda;
satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü taahhüdün
verilmesinden itibaren on dört gün içinde yerine getirmek zorundadır.
(4)
Taahhütnamede, taahhüt konusu mal veya hizmetin bedeli, aynı mal veya hizmetin
taahhütsüz abonelikler kapsamında talep edilen bedelinden daha yüksek
gösterilemez.
Taahhütlü
aboneliğin süresinden önce feshi
MADDE 16 –
(1) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini
sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel,
tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim,
cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile
sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil
edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu
tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın
esas alınması zorunludur.
(2) Taahhütlü
aboneliklerde tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin
tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız
olması durumunda, tüketici birinci fıkrada belirtilen tutarları veya herhangi
bir bedeli ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilir.
Taahhütlü
aboneliğin sona ermesinin bildirimi
MADDE 17 –
(1) Taahhütlü aboneliğin sona ermesinden en az bir fatura dönemi öncesinden
satıcı veya sağlayıcı, bu durumu ödeme bildiriminin yanı sıra yazılı olarak
veya kalıcı veri saklayıcısı ile ayrıca tüketiciye bildirir.
Ayıptan
sorumluluk
MADDE 18 –
(1) Verilen hizmetle birlikte bir malın mülkiyetinin veya kullanım hakkının
devredildiği abonelik sözleşmelerinde hizmet sağlayıcısı da malın ayıbından
sorumludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ödeme Bildirimine İlişkin Esaslar
Ödeme
bildirimi
MADDE 19 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, her bir tüketim dönemi sonunda tüketicinin ödeyeceği
hizmet bedelini içeren bir ödeme bildirimi düzenlemek zorundadır.
(2) Ödeme
bildirimlerinde asgari olarak aşağıdaki bilgiler yer alır:
a) Tüketicinin
ismi ve soyadı, adresi, abone numarası ve varsa abone grubu,
b) Ödeme
bildiriminin ait olduğu dönem ve düzenlenme tarihi,
c) Varsa
tüketime esas ilk ve son endeksler ile okuma tarihleri,
ç) Tüketim veya
kullanım miktarı,
d) Birim
fiyatı, ücretlendirme periyodu ve benzeri hususlar,
e) Bir tarife
uygulanması durumunda, bu tarifenin içeriği ve ücreti,
f) Vergi
türlerini de içeren yasal yükümlülükler dahil olmak üzere tüketicinin ödeyeceği
toplam bedeli oluşturan her bir unsurun açık ve anlaşılır ifadesi,
g) Varsa geçmiş
dönemlere ilişkin borç veya alacak,
ğ) Son ödeme
tarihi, ödeme şekilleri ve ödeme merkezleri,
h) Tüketicinin
itiraz ve taleplerini iletebileceği iletişim kanalları,
ı) Son ödeme
tarihinde ödemenin yapılmaması halinde tüketiciye uygulanacak gecikme zammı
oranı,
i) Taahhütlü
aboneliklerde kalan taahhüt süresine ilişkin bilgi ile taahhüt kapsamında
tüketiciye sunulan bir mal varsa bunun taksit tutarı.
(3) Fatura ve
benzeri her türlü belge, ikinci fıkrada yer alan bilgileri içermesi kaydıyla
ödeme bildirimi olarak kabul edilir.
(4) Ödeme bildiriminde
yer alan bilgilerin anlaşılabilir bir dilde açık, sade ve okunabilir bir
şekilde düzenlenmesi zorunludur.
(5) Satıcı veya
sağlayıcı, ödeme bildiriminin ayrıntılarını kendi internet sayfalarında
gösterecek seçeneği sunmakla veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye
ücretsiz olarak göndermekle yükümlüdür.
Ödeme
bildiriminin gönderimi
MADDE 20 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı ödeme bildirimini, son ödeme tarihinden en az yedi
gün önce tüketiciye gönderir. Tüketicinin tercih etmesi halinde, ödeme
bildirimi tüketiciye kalıcı veri saklayıcısı ile de gönderilebilir.
(2) Ödeme
bildiriminin gönderilmesine ilişkin masrafların tüketici tarafından
karşılanması talep edilemez.
Ödeme
bildirimine itiraz
MADDE 21 –
(1) Tüketiciler, ödeme bildiriminde yer alan tutarın hatalı olduğu gerekçesiyle
bildirimin düzenlendiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde itiraz edebilir.
İtiraz, satıcı veya sağlayıcı tarafından başvurunun yapıldığı tarihten itibaren
en geç otuz gün içerisinde incelenerek sonuçlandırılır ve inceleme sonuçları
tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilir.
(2) İnceleme
sonucuna göre itirazın haklı bulunması halinde, itiraza konu tüketim bedeline
dair fazla tahsil edilen bedel, kullanım dönemindeki birim fiyat dikkate
alınarak gecikme zammı ile birlikte tüketicinin tercih etmesi halinde bir
sonraki tüketim dönemine ait bedelden mahsup edilir veya tüketiciye beş gün
içinde iade edilir.
ALTINCI BÖLÜM
Abonelik Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları
Sözleşmenin
feshi
MADDE 22 –
(1) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli
süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.
(2) Süresi bir
yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı
tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması halinde veya tüketicinin
hizmetten yararlanmasına engel olabilecek geçerli bir sebebin varlığı halinde
tüketici sözleşmeyi feshedebilir.
(3) Tüketicinin
taahhütlü aboneliğini süresinden önce feshetmesi halinde, 16 ncı madde hükmü
uygulanır.
(4) Satıcı veya
sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedilmesi ile ilgili bildirim ve taleplere
ilişkin işlemleri yerine getirmek üzere gerekli tedbirleri almak ve
gerektiğinde uygun bir sistem kurup bu sistemi kesintisiz olarak açık tutmakla
yükümlüdür.
Fesih
bildirimi
MADDE 23 –
(1) Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı
veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.
(2) Satıcı veya
sağlayıcı gerekli güvenlik önlemlerini almak suretiyle, kaydı tutulan telefon
yoluyla da tüketiciye sözleşmeyi feshetme imkanını sağlayabilir.
(3) Satıcı veya
sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini
sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren veya tüketicinin sözleşmeyi
feshetmesini zorlaştıran bir yöntem belirleyemez.
Fesih
talebinin yerine getirilme süresi
MADDE 24 –
(1) Diğer mevzuatta tüketici lehine olan süreler saklı kalmak kaydıyla, satıcı
veya sağlayıcı, tüketicinin fesih talebini, bildirimin kendisine ulaştığı
tarihten itibaren en geç yedi gün içerisinde yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Tüketicinin
fesih talebinin yerine getirilme süresi günlük süreli yayınlarda on beş gün;
haftalık süreli yayınlarda bir ay; aylık süreli yayınlarda ise üç aydır. Daha
uzun süreli yayınlarda ise, bildirimden sonraki ilk yayını müteakiben fesih
bildirimi hüküm ifade eder.
Feshin
sonuçları
MADDE 25 –
(1) Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshedildiği bilgisini yazılı
olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye bildirmekle yükümlüdür.
(2) Aboneliğin
belirlenen süreler içinde feshedilmediği durumlarda, bu sürelerin bitiminden
itibaren mal veya hizmetten yararlanılmış olsa dahi, tüketiciden herhangi bir
bedel talep edilemez.
(3) Satıcı veya
sağlayıcı, fesih bildiriminin hüküm ifade etmesinden itibaren on beş gün içinde
tüketici tarafından ödenmiş olan tutarın geri kalan kısmını ve varsa
tüketiciden güvence, depozito veya teminat adı altında alınan ücretlerin güncel
tutarlarını kesinti yapmaksızın iade etmekle yükümlüdür.
(4) Satıcı veya
sağlayıcı, fesih bildiriminin hüküm ifade ettiği tarihe kadar olan dönem için tüketime
konu bedele ilişkin ödeme bildirimini, fesih bildiriminin hüküm ifade
etmesinden itibaren on gün içinde tüketiciye göndermek zorundadır. Ancak,
elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren sağlayıcılar için bu süre
dört aya kadar uzatılabilir.
(5) Satıcı veya
sağlayıcı, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen yükümlülükleri yerine
getirirken tüketiciye ilave bir maliyet yüklemeden mahsuplaşma yöntemini de
kullanabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Telefon
kullanım ücreti
MADDE 26 –
(1) Abonelik sözleşmesine ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi
için satıcı veya sağlayıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi
durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı veya sağlayıcı olağan ücret
tarifesinden daha yüksek bir tarife seçemez.
Yürürlük
MADDE 27 –
(1) Bu Yönetmelik, yayımı tarihinden itibaren üç ay sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
-
OYUNCAK GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
-
GENEL ÜRÜN GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞi
-
KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6502
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BİLİRKİŞİLİK YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞi
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
-
PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE TEKNİK DÜZENLEMELER KANUNU - KANUN NUMARASI : 7223
-
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞi
-
PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6585
-
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 5651
-
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
-
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ YÖNETMELİĞİ
-
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6563
-
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
-
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ RAPORTÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ
-
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİNİN SATIN ALACAĞI AYAKKABILARIN TEMEL UNSURLARININ YAPIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ETİKETLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK
-
İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
PERAKENDE TİCARETTE UYGULANACAK İLKE VE KURALLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK