
DEVRE
TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
amacı; devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti, değişim ve yeniden satış
sözleşmelerine uygulanacak usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik hükümleri devre tatil, (Mülga ibare:RG-29/7/2022-31907) uzun
süreli tatil hizmeti, değişim ve yeniden satış sözleşmelerini kapsar.
(2) Devre tatil sözleşmeleri ile
sağlanan hakkın şahsi veya ayni bir hak olması, (Değişik
ibare:RG-29/7/2022-31907) devre tatil satışının finansal kiralama ile
yapılması veya konaklamanın aynı zamanda seyahat ya da diğer hizmetlerle
beraber sunulması bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasını engellemez.
(3) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında, devre mülk, dönem mülk, paylı mülkiyet, hisseli gayrimenkul
satışı ve benzeri isimler altında yapılan ve tapu tesciline konu edilen
satışlara ilişkin sözleşmeler, bir yıldan uzun süre için kurulması ve
tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda
gecelik konaklama imkânı tanıması halinde devre tatil sözleşmesi olarak kabul
edilir.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanunun 50 ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Bakan: (Değişik
ibare:RG-29/7/2022-31907) Ticaret Bakanını,
b) Bakanlık: (Değişik
ibare:RG-29/7/2022-31907) Ticaret Bakanlığını,
c) Değişim sözleşmesi:
Tüketicilere devre tatil sözleşmesinden doğan haklarından diğer kişilerin
geçici olarak yararlanmasına izin vermesi karşılığında gecelik konaklama veya
diğer hizmetlere geçici olarak erişim imkanı veren bir sisteme katılma hakkı tanıyan
sözleşmeleri,
ç) Devre mülk hakkı: 23/6/1965
tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun Devre Mülk Hakkı başlıklı
sekizinci bölümünde düzenlenen hakkı,
d) Devre tatil sözleşmesi: Bir
yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem
için bir veya daha fazla sayıda gecelik konaklama imkânı veren sözleşmeleri,
e) Kalıcı veri saklayıcısı:
Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına
uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve
değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan
veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve
benzeri her türlü araç veya ortamı,
f) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanunu,
g) (Mülga:RG-29/7/2022-31907)
ğ) Ön ödemeli devre tatil
sözleşmesi: Tüketicinin ayni hakka konu bir taşınmazın satış bedelini veya
şahsi hakka konu taşınmazın kullanım hakkı bedelini önceden peşin veya taksitle
ödemeyi, satıcı veya sağlayıcının da bedelin tamamen veya kısmen ödenmesinden
sonra taşınmazı ya da kullanım hakkını tüketiciye devir veya teslim etmeyi
üstlendiği sözleşmeleri,
h) (Değişik:RG-29/7/2022-31907)
Proje: Ön bilgilendirme formunda, sözleşmesinde, ticari reklam ve ilanında veya
yapılan tanıtımında yer verilen devre tatile konu bağımsız bölümler ve varsa bu
bağımsız bölümler ile bir bütün oluşturan ortak kullanım alanları, sosyal
tesisler ve çevre düzenlemesi ile bunlardan yararlanmaya ilişkin unsurları
oluşturan birbirleriyle bağlantılı tüm yapıları,
ı) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri
de dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya
da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
i) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de
dâhil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal
sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
j) Tüketici: Ticari veya mesleki
olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
k) Yeniden satış sözleşmesi:
Satıcı veya sağlayıcının, devre tatil veya uzun süreli tatil hizmetinin alınıp
satılması hususunda tüketiciye yardımcı olduğu sözleşmeleri,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Genel
Esaslar, Ön Bilgilendirme ve Sözleşme Yükümlülüğü(1)
Genel Esaslar
MADDE 4/A –
(Ek:RG-29/7/2022-31907)
(1) Devre tatil satışı
gerçekleştirecek satıcıların devre tatile konu mal üzerinde ayni hak sahibi
olmaları zorunludur.
(2) Kooperatif veya ticaret
şirketi ortaklığı ya da dernek veya vakıf üyeliği suretiyle devre tatil hakkı
tanınamaz.
(3) Devre mülk hakkı veren
sözleşmeler hariç olmak üzere, tüketicilerle mülkiyet payına bağlı ayni hak
sağlayan devre tatil sözleşmesi kurulamaz.
(4) Devre mülk hakkı veren
sözleşmeler de dahil olmak üzere tüketicilerle ön ödemeli devre tatil
sözleşmesi kurulamaz.
(5) Şahsi hak sağlayan devre
tatil sözleşmeleri on yıldan fazla süre için kurulamaz.
Ön bilgilendirme
MADDE 5 – (1) Satıcı veya
sağlayıcı, bu Yönetmelik kapsamında düzenlenen sözleşmelerin kurulmasından en
az bir gün önce tüketicilere yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile ön
bilgilendirme formu vermek zorundadır.
(2) Ön bilgilendirme formunun, en
az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir
şekilde düzenlenmesi zorunludur.
(3) Ön bilgilendirme formunun;
a) Devre tatil sözleşmeleri için
Ek-1’de,
b) Uzun süreli tatil hizmeti
sözleşmeleri için Ek-2’de,
c) Yeniden satış sözleşmeleri
için Ek-3’te,
ç) Değişim sözleşmeleri için
Ek-4’te,
d) (Mülga:RG-29/7/2022-31907)
yer alan bilgileri içermesi
zorunludur.
(4) Satıcı veya sağlayıcıdan
kaynaklanmayan ve gerekli özenin gösterilmesine rağmen sonuçlarına engel
olunamayan, olağandışı ve öngörülemeyen durumlarda, ön bilgilendirme
formlarında yer alan bilgiler, sözleşmenin kurulmasından önce yazılı olarak
veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketicinin onayını almak ve yapılan
değişiklikleri de ayrıca sözleşmede belirtmek şartıyla değiştirilebilir.
(5) Bu Yönetmelik kapsamında
düzenlenen sözleşmelerle ilgili olarak, satıcı veya sağlayıcının hediye tatil,
kampanya, ücretsiz yemek ve gezi gibi isimler altında satışı özendirici
yöntemler kullanarak tüketiciye bir davette bulunması halinde, bu davetin içeriği
ve ticari amacının tanıtım faaliyetinden önce yazılı olarak veya kalıcı veri
saklayıcısı ile tüketiciye bildirilmesi zorunludur.
(6) Bu maddede yer alan
bilgilendirmelerin yapıldığına ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya
aittir.
Sözleşmenin şekli ve içeriği
MADDE 6 – (1) Satıcı veya
sağlayıcı, 5 inci madde uyarınca tüketiciye verilen ön bilgilendirme formunda
yer alan bilgilerle birlikte tüketicinin adı, soyadı, açık adresi ve diğer
iletişim bilgileri ile tarafların sözleşmeyi imzaladığı yer ve tarihe ilişkin
bilgileri de içeren bir sözleşme düzenlemek ve yazılı veya mesafeli olarak
kurulan bu sözleşmelerin bir örneğini kağıt üzerinde veya kalıcı veri
saklayıcısı ile tüketiciye vermek zorundadır. Daha ağır şekil şartları öngören
kanun hükümleri saklıdır. Aksi halde satıcı veya sağlayıcı sonradan sözleşmenin
geçersizliğini tüketicinin aleyhine olacak şekilde ileri süremez.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında yer
alan sözleşmelerin en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde,
açık, sade, okunabilir bir şekilde düzenlenmesi zorunludur.
(3) Mesafeli satış yöntemiyle
kurulan sözleşmeler hariç olmak üzere satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin kendi
el yazısıyla sözleşme tarihini yazmasını ve sözleşmeyi imzalamasını sağlamakla
yükümlüdür.
(4) Sözleşmenin bir örneğinin
tüketiciye verildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Cayma
Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri
Cayma hakkı
MADDE 7 – (1) Tüketici, bu
Yönetmelik kapsamında düzenlenen sözleşmelerin kurulmasından itibaren on dört
gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma
hakkına sahiptir.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 8 – (1) Cayma
hakkının kullanıldığına dair bildirimin, cayma hakkı süresi dolmadan, şahsi
hakka konu (Mülga ibare:RG-29/7/2022-31907) devre tatil sözleşmeleri
için yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile (Değişik
ibare:RG-29/7/2022-31907) devre mülk sözleşmelerinde ise noterlikler
aracılığıyla satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı,
Ek-6’da yer alan cayma formunu, sözleşmenin kurulduğu anda yazılı olarak veya
kalıcı veri saklayıcısıyla tüketiciye vermek zorundadır.
(3) Tüketici, cayma hakkını
kullanırken Ek-6’da yer alan cayma formunu kullanabileceği gibi cayma kararını
bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.
(4) Devre tatil, uzun süreli
tatil hizmeti sözleşmeleri ve bu sözleşmelerle birlikte düzenlenmiş olan
yeniden satış, değişim ve ilgili diğer tüm sözleşmeler, cayma hakkının
kullanılması ile birlikte hiçbir cezai şart ödeme yükümlülüğü olmaksızın
kendiliğinden sona erer.
Satıcı veya sağlayıcının
yükümlülükleri
MADDE 9 – (1) (Değişik
ibare:RG-29/7/2022-31907) Satıcı veya sağlayıcı, cayma süresi
dolmadan tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya tüketiciyi
borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Bu yasağa rağmen
tüketiciden herhangi bir bedel alınması durumunda, alınan bedel tüketiciye
derhal iade edilir. Ayrıca tüketiciyi borç altına sokan her türlü belge
tüketici yönünden geçersizdir.
(2) Tüketicinin cayma hakkını
kullanması durumunda, cayma hakkının kullanılmasından önce sunulan hizmete
ilişkin olarak tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez.
(3) Tüketicinin devre mülk hakkı
veren sözleşmelerden cayma hakkını kullanması durumunda, tüketiciye iade
edilmesi gereken tutar ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belge, cayma
bildiriminin satıcı veya sağlayıcıya ulaştığı tarihten itibaren en geç on dört
gün içinde tüketiciye geri verilir.
(4) Değişim sözleşmesinin devre
tatil sözleşmesi ile birlikte ve aynı zamanda tüketicilere verildiği hallerde,
cayma hakkının kullanımına ilişkin süreler her iki sözleşme için de geçerlidir.
(5) Satıcı veya sağlayıcı,
yeniden satış sözleşmesi kapsamında satış işlemi gerçekleşmedikçe tüketiciden
ödeme yapmasını isteyemez.
Eksik bilgilendirme
MADDE 10 – (1) Satıcı veya
sağlayıcının 5 inci maddenin birinci ve üçüncü veya 6 ncı maddenin birinci ya
da 8 inci maddenin ikinci fıkralarında belirtilen yükümlülüklere aykırı hareket
etmesi durumunda, tüketici cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle
bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren
bir yıl sonra sona erer.
(2) Birinci fıkrada belirtilen
yükümlülüklerin bir yıllık süre içinde yerine getirilmesi halinde, on dört
günlük cayma hakkı süresi, bu yükümlülüklerin gereği gibi yerine getirildiği
tarihten itibaren işlemeye başlar.
Bağlı kredi
MADDE 11 – (1) Tüketicinin
ödeyeceği bedel, kısmen veya tamamen satıcı veya sağlayıcı ile kredi veren
arasındaki anlaşmaya dayanılarak bir kredi veren tarafından karşılanıyorsa
tüketicinin sözleşmeden cayması ve buna ilişkin bildirimin cayma süresi içinde
ayrıca kredi verene de yöneltilmesi hâlinde bağlı kredi sözleşmesi de herhangi
bir tazminat veya cezai şart ödeme yükümlülüğü olmaksızın sona erer.
(2) Bağlı kredi sözleşmesi,
sözleşmenin kurulduğu tarihte hüküm doğurmak üzere cayma hakkı süresi sonunda
yürürlüğe girer.
(3) Bağlı kredi sözleşmesinde
cayma hakkının kullanıldığına dair bildirim, 8 inci maddenin birinci fıkrasında
belirtilen yöntemle kredi verene yapılır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Uzun
Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmelerine İlişkin Özel Hükümler
Uzun süreli tatil hizmeti
sözleşmesi
MADDE 12 – (1) Uzun süreli
tatil hizmeti sözleşmeleri, bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye,
belirlenen süre zarfında konaklamaya veya konaklama ile birlikte seyahat ya da
diğer hizmetlerin beraber sunulduğu durumlara ilişkin indirim yahut diğer
menfaatlerden faydalanma hakkı verilen sözleşmelerdir.
(2) Uzun süreli tatil hizmeti
sözleşmelerine ilişkin ödemelerin, üyelik aidatı da dâhil olmak üzere eşit
olarak yıllık taksitlere bölündüğü bir ödeme planına göre yapılması zorunludur.
Sözleşmede, bedelin taksitli ödeme planının dışında başka bir ödeme seçeneğiyle
yapılmasına imkan veren hükümler yer alamaz. Aksi takdirde bu hükümler
geçersizdir.
Ödeme bildirimi yükümlülüğü ve
sözleşmenin feshi
MADDE 13 – (1) Satıcı veya
sağlayıcının, tüketiciye her ödeme tarihinden en az on dört gün önce yazılı
olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile ödeme bildiriminde bulunması
zorunludur.
(2) Tüketici, ilk iki taksiti
ödedikten sonra, üçüncü yıldan itibaren her taksite ilişkin ödeme bildirimini
almasını takiben on dört gün içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya
kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak herhangi bir cezai şart
ödemeksizin sözleşmeyi feshedebilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Ön
Ödemeli Devre Tatil Sözleşmeleri
Genel esaslar
MADDE 14 –
(Mülga:RG-29/7/2022-31907)
Ayni hakka konu taşınmazın ön
ödemeli satışı
MADDE 15 – (Mülga:RG-29/7/2022-31907)
Şahsi hakka konu taşınmazın ön
ödemeli satışı
MADDE 16 – (Mülga:RG-29/7/2022-31907)
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Sorumsuzluk kaydı
MADDE 17 – (1) Sözleşme
metninde veya müstakil herhangi bir belgede yer alan ve tüketicinin bu
Yönetmelikten kaynaklanan haklarını kullanmaktan feragat ettiğine veya satıcı
veya sağlayıcının yükümlülüklerini sınırladığına ya da ortadan kaldırdığına
dair kayıtlar geçersizdir.
Devre tatil hakkının
kullanılmaması
MADDE 17/A-
(Ek:RG-29/7/2022-31907)
(1) Tüketici, şahsi hak sağlayan
devre tatil sözleşmesinden kaynaklanan tatil hakkını belirli bir dönem için
kullanmayacağını tatilin başlayacağı tarihten en az doksan gün önce sağlayıcıya
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirirse, o dönem için
tüketiciden yıllık gider payı, aidat, katılım bedeli, genel idari masraf ve
benzeri herhangi bir isim altında bir bedel talep edilemez.
Yürürlükten kaldırılan
yönetmelik
MADDE 18 – (1) 13/6/2003
tarihli ve 25137 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Devre Tatil Sözleşmeleri
Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş hükmü
GEÇİCİ MADDE 1- (Ek:RG-29/7/2022-31907)
(1) Devre tatil sözleşmeleri
hakkında, bu Yönetmeliğin sözleşmenin akdedildiği tarihte yürürlükte bulunan
hükümleri uygulanır. Ancak, bu maddenin yayımı tarihinden önce kurulan şahsi
hak sağlayan devre tatil sözleşmeleri ile Kanunun geçici 3 üncü maddesinin
ikinci fıkrası kapsamında kurulan devre tatil sözleşmeleri hakkında bu
Yönetmeliğin, bu maddenin yayımı tarihinden önceki hükümleri ile birlikte bu
Yönetmeliğin 17/A maddesi hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini (Değişik ibare:RG-29/7/2022-31907) Ticaret
Bakanı yürütür.
_____
(1)
29/7/2022 tarihli ve 31907 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik
ile Yönetmeliğin ikinci bölüm başlığı “Ön Bilgilendirme ve Sözleşme
Yükümlülüğü’’ iken Yönetmeliğe işlendiği şekilde değiştirilmiştir.
|
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin |
|
Tarihi |
Sayısı |
|
14/1/2015 |
29236 |
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazetelerin |
||
Tarihi |
Sayısı |
|
1. |
29/7/2022 |
31907 |
EK
- 1
DEVRE
TATİL SÖZLEŞMELERİNE İLİŞKİN ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
a) Satıcı, sağlayıcı ve malikin
isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS numarası ile diğer iletişim
bilgileri.
b) Sözleşme konusu hakkın tanımı,
niteliği, kapsamı ve kullanım koşulları.
c) Sözleşmenin süresi, sözleşme
konusu hakkın kullanılabileceği dönem ve tarih aralığı.
ç) Sözleşme konusu taşınmazın
fiili durumu ve yeri.
d) Sözleşme konusu hakkın
kullanımı için ödenecek tüm vergiler dahil toplam fiyat.
e) Ortak tesislerin ve
hizmetlerin kullanımı için ödenecek bedel, vergi, harç gibi zorunlu yasal
giderler ile genel idari masrafların ne şekilde hesaplanacağına, bu giderlerin
nasıl ve ne zaman arttırılabileceği ile tüketiciye nasıl yansıtılacağına ilişkin
açıklamalar.
f) Tüketicinin yararlanabileceği
yüzme havuzu, sauna ve benzeri ortak tesisler, ışıklandırma, su, bakım ve
benzeri hizmetler ile bunlardan yararlanma şartları.
g) Taşınmazın bakım ve
onarımının, yönetim ve idaresinin ne şekilde olacağına ilişkin açıklamalar ve
tüketicilerin bu konularla ilgili kararlara nasıl katılabileceği ve kararları
nasıl etkileyebileceğini de içeren bilgi.
ğ) İktisabın sözleşmede
belirtilenler dışında herhangi bir ek ödemeye ve yükümlülüğe yol açmayacağına
ilişkin bilgi.
h) Sözleşme konusu hakkın devir
veya takas edilmesinin mümkün olup olmadığı ile varsa değişim planına ilişkin
açıklamalar.
ı) Cayma hakkının ne şekilde
kullanılacağı ve cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası ve
elektronik posta bilgileri.
i) Sözleşme konusu taşınmaz
üzerinde varsa idari veya hukuki kısıtlamalara ilişkin bilgi.
j) (Mülga
ibare:RG-29/7/2022-31907) “Bu sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren
on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin cayma hakkınız bulunmaktadır.” ibaresi.
k) (Değişik:RG-29/7/2022-31907)
“Cayma süresi içinde sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında herhangi bir
isim altında ödeme yapmanızı veya borç altına sokan herhangi bir belge
vermenizi istemeyeceğimizi taahhüt ederiz.” ibaresi.
l) Tüketicinin cayma hakkı
konusunda hiç ya da gereği gibi bilgilendirilmemesi halinde cayma hakkını
kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı olmadığına ve bu sürenin her
halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona
ereceğine ilişkin bilgi.
m) Tarafların sözleşmeyi fesih
şartları ile sözleşmenin feshedilmesi halinde bunun sonuçlarına ilişkin bilgi.
n) Sözleşmeden doğan haktan
üçüncü bir kişinin yararlanıp yararlanamayacağına ilişkin bilgi ile
yararlandığı takdirde buna ilişkin açıklamalar.
o) Varsa satıcı veya sağlayıcının
şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri hakkında bilgi.
ö) Tüketicilerin uyuşmazlık
konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine
yapabileceklerine dair bilgi.
p) Ödeme planı ve ödemelerin
yapılacağı banka ve hesap bilgileri.
r) Sözleşme konusu hakkın
taksitle satılması halinde;
1) Tüm vergiler dahil Türk Lirası
olarak toplam taksitli satış fiyatı,
2) Faiz miktarı ve faizin
hesaplandığı yıllık oran ve sözleşmede belirlenen faiz oranının yüzde otuz
fazlasını geçmemek üzere gecikme faiz oranı,
3) Tüketicinin temerrüde
düşmesinin hukuki sonuçları,
4) Varsa peşinat tutarı.
EK
- 2
UZUN
SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİNE İLİŞKİN
ÖN
BİLGİLENDİRME FORMU
a) Satıcı veya sağlayıcının isim,
unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS numarası ile diğer iletişim
bilgileri.
b) Sözleşme konusu hizmetin
niteliği, kapsamı, süresi ve hizmetten yararlanma koşulları.
c) Tüketicinin hizmetten
yararlanmaya başlayacağı tarih.
ç) Varsa tüketici tarafından
ödenecek ek masrafların niteliği, kapsamı ve tutarı.
d) Sözleşmenin süresine göre her
yıl için eşit taksit miktarlarını gösteren ödeme planı ve bu taksitlerin
ödenmesi için öngörülen süre.
e) Varsa bir yıldan sonraki
taksit ödemelerine ilişkin artış oranı.
f) Tüketiciye sunulan ana
hizmetlerin niteliği ve kapsamına ilişkin bilgiler.
g) Cayma hakkının ne şekilde
kullanılacağı ve cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası ve
elektronik posta bilgileri.
ğ) “Bu sözleşmenin kurulduğu
tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai şart ödemeksizin cayma hakkınız bulunmaktadır. Cayma süresi içinde
sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında herhangi bir isim altında ödeme
yapmanızı veya borç altına sokan herhangi bir belge vermenizi istemeyeceğimizi
taahhüt ederiz.” İbaresi.
h) Tüketicinin cayma hakkı
konusunda hiç ya da gereği gibi bilgilendirilmemesi halinde cayma hakkını
kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı olmadığına ve bu sürenin her
halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona
ereceğine ilişkin bilgi.
ı) Tüketicinin, ikinci taksit
ödemesinden sonra, her taksite ilişkin ödeme bildirimini almasından itibaren on
dört gün içinde satıcı veya sağlayıcıya bilgi vererek, herhangi bir cezai şart
ödemeksizin sözleşmeyi feshetme hakkının olduğuna dair bilgi.
i) Hizmetin sözleşmede
belirtilenler dışında herhangi bir ek ödemeye ve yükümlülüğe yol açmayacağına
ilişkin bilgi.
j) Varsa satıcı veya sağlayıcının
şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri hakkında bilgi.
k) Tüketicilerin uyuşmazlık
konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine
yapabileceklerine dair bilgi.
l) Sözleşmeden kaynaklanan
haklarının kullanılması sırasında tüketiciye sağlanan öncelikler, promosyonlar,
özel indirimler ile ortaya çıkabilecek kısıtlamalar hakkında bilgi.
EK
- 3
YENİDEN
SATIŞ SÖZLEŞMELERİNE İLİŞKİN ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
a) Satıcı veya sağlayıcının isim,
unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS numarası ile diğer iletişim
bilgileri.
b) Sözleşme konusu hizmetin
niteliği, kapsamı ve kullanım koşulları.
c) Sözleşmenin süresi.
ç) Tüketici tarafından ödenecek
tüm vergiler dahil toplam fiyat.
d) Varsa tüketici tarafından
ödenecek ek masrafların niteliği, kapsamı ve tutarı.
e) Cayma hakkının ne şekilde
kullanılacağı ve cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası ve
elektronik posta bilgileri.
f) “Bu sözleşmenin kurulduğu
tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai şart ödemeksizin cayma hakkınız bulunmaktadır. Cayma süresi içinde
sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında herhangi bir isim altında ödeme
yapmanızı veya borç altına sokan herhangi bir belge vermenizi istemeyeceğimizi
taahhüt ederiz.” ibaresi.
g) Tüketicinin cayma hakkı
konusunda hiç ya da gereği gibi bilgilendirilmemesi halinde cayma hakkını
kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı olmadığına ve bu sürenin her
halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona
ereceğine ilişkin bilgi.
ğ) Hizmetin sözleşmede
belirtilenler dışında herhangi bir ek ödemeye ve yükümlülüğe yol açmayacağına
ilişkin bilgi.
h) Sözleşmeden doğan hakların
yeniden satışı için bir sisteme katılmanın mümkün olup olmadığı hakkında bilgi
ve varsa bu duruma ilişkin masraflar hakkında bilgi.
ı) Varsa satıcı veya sağlayıcının
şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri hakkında bilgi.
i) Tüketicilerin uyuşmazlık
konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine
yapabileceklerine dair bilgi.
EK
- 4
DEĞİŞİM
SÖZLEŞMELERİNE İLİŞKİN ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
a) Satıcı veya sağlayıcının isim,
unvan, açık adres, telefon ve varsa MERSİS numarası ile diğer iletişim
bilgileri.
b) Sözleşme konusu hakkın
niteliği, kapsamı ve kullanım koşulları.
c) Sözleşmenin süresi, sözleşme
konusu hakkın kullanılabileceği dönem ve tarih aralığı.
ç) Sözleşme konusu hakkın
kullanımı için ödenecek tüm vergiler dahil toplam fiyat.
d) Varsa tüketici tarafından
ödenecek ek masrafların niteliği, kapsamı ve tutarı.
e) Değişim sisteminin nasıl
çalıştığına ilişkin açıklama ile değişim için önerilen seçenekler ve yöntemler
hakkında bilgi.
f) Değişim sistemine konu haklar
arasında fark bulunması halinde buna ilişkin bilgi.
g) Tüketiciye sunulan ana
hizmetlerin niteliği ve kapsamına ilişkin bilgiler.
ğ) Cayma hakkının ne şekilde
kullanılacağı ve cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası ve
elektronik posta bilgileri.
h) “Bu sözleşmenin kurulduğu
tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve
cezai şart ödemeksizin cayma hakkınız bulunmaktadır. Cayma süresi içinde
sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında herhangi bir isim altında ödeme
yapmanızı veya borç altına sokan herhangi bir belge vermenizi istemeyeceğimizi
taahhüt ederiz.” ibaresi.
ı) Tüketicinin cayma hakkı
konusunda hiç ya da gereği gibi bilgilendirilmemesi halinde cayma hakkını
kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı olmadığına ve bu sürenin her
halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona
ereceğine ilişkin bilgi.
i) Değişim sözleşmesinin devre
tatil sözleşmesiyle birlikte teklif edildiği durumlarda, her iki sözleşme için
sadece bir cayma süresi olduğuna dair bilgi.
j) Sözleşmeden kaynaklanan
hakların kullanılması sırasında tüketiciye sağlanan faydalar ile ortaya
çıkabilecek kısıtlamalar hakkında bilgi.
k) Konaklamanın taşınmaz mal
dışında konaklamayla ilgili olması durumunda buna ilişkin bilgi.
l) Varsa satıcı veya sağlayıcının
şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri hakkında bilgi.
m) Tüketicilerin uyuşmazlık
konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine
yapabileceklerine dair bilgi.
n) Tarafların sözleşmeyi fesih
şartları ile sözleşmenin feshedilmesi halinde bunun sonuçlarına ilişkin bilgi.
EK
- 5
(Mülga:RG-29/7/2022-31907)
EK
- 6
ÖRNEK
CAYMA FORMU
(Bu
form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde
doldurup
gönderilecektir.)
-Kime: (Satıcı veya
sağlayıcı tarafından doldurulacak olan bu kısımda satıcı veya sağlayıcının
ismi, unvanı, adresi, varsa faks numarası ve e-posta adresi yer alacaktır.)
-Bu formla sözleşmeden cayma
hakkımı kullandığımı beyan ederim.
-Sözleşme tarihi:
-Cayma hakkına konu hak veya
hizmet:
-Cayma hakkına konu hak veya
hizmetin bedeli:
-Tüketicinin adı ve soyadı:
-Tüketicinin adresi:
-Tüketicinin imzası:
(Sadece kağıt üzerinde gönderilmesi halinde)
-Tarih:
-
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞi
-
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU YÖNETMELİĞi
-
ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
ELEKTRONİK TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6563
-
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BİLİRKİŞİLİK YÖNETMELİĞİ
-
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
-
PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6585
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞi
-
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ RAPORTÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ
-
GENEL ÜRÜN GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞi
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU
-
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 5651
-
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE TEKNİK DÜZENLEMELER KANUNU - KANUN NUMARASI : 7223
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
-
PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
PERAKENDE TİCARETTE UYGULANACAK İLKE VE KURALLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİNİN SATIN ALACAĞI AYAKKABILARIN TEMEL UNSURLARININ YAPIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ETİKETLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6502
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
-
OYUNCAK GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ