
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ
SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, finansal
hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerin uygulama usul ve esaslarını
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, finansal
hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeleri kapsar.
(2) Bir finansal hizmetin sunulmasına ilişkin
sözleşmenin, hizmet tedarikine ilişkin ilk anlaşma ile buna bağlı ardışık
işlemleri veya zaman içinde gerçekleşen aynı nitelikteki farklı işlemleri
kapsaması halinde, bu Yönetmelik hükümleri sadece ilk anlaşmaya uygulanır.
(3) Taraflar arasında hizmet tedarikine ilişkin ilk
anlaşmanın olmadığı ancak ardışık işlemlerin veya zaman içinde aynı nitelikteki
farklı işlemlerin gerçekleştiği durumlarda 5 inci madde sadece ilk işleme
uygulanır. Bir yıldan daha uzun süre aynı türden işlemlerin
gerçekleştirilmemesi halinde ise sonraki ilk işlem, bunu takip edecek yeni
işlemlerin ilki sayılır ve 5 inci madde ilk işleme uygulanır.
(4) İlgili mevzuatında yer alan ön bilgilendirmeye,
sözleşmenin şekli ile zorunlu içeriğine ve sözleşmenin sona erdirilmesine
ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla mesafeli olarak kurulan tüketici kredisi
(Ek ibare:RG-31/12/2024-32769) ve
konut finansmanı sözleşmelerine; 5 inci madde, 6 ncı maddenin birinci
fıkrası, 7 nci maddenin birinci fıkrası ve 14 üncü madde uygulanmaz.
(5) (Değişik:RG-31/12/2024-32769)
Bankacılık, kredi, sigorta, bireysel emeklilik ve yatırım hizmetleri ile ilgili
olanlar dışındaki ödemelere bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli
ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 49 ve 84 üncü maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Finansal hizmet: Her türlü banka hizmeti, kredi,
sigorta, bireysel emeklilik, yatırım ve ödeme ile ilgili hizmetleri,
b) Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşme:
Finansal hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak kurulmuş bir sistem
çerçevesinde sağlayıcı ile tüketici arasında uzaktan iletişim araçlarının
kullanılması suretiyle kurulan sözleşmeleri,
c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği
veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir
süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden
kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa
mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her
türlü araç veya ortamı,
ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanunu,
d) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dâhil olmak
üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet
sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
e) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla
hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
f) Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon,
faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet, ATM
gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkan
veren her türlü araç veya ortamı,
g) Yan sözleşme: Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli
sözleşme ile ilişkili olarak; satıcı, sağlayıcı ya da üçüncü bir kişi
tarafından sözleşme konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye sağlanan
mal veya hizmete ilişkin sözleşmeyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ön Bilgilendirme Yükümlülüğü
Ön bilgilendirme
MADDE 5 – (1) Sağlayıcının, finansal
hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmenin kurulmasına yönelik iradesini
açıklamadan önce kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak aşağıdaki
hususlarda tüketiciyi bilgilendirmesi zorunludur:
a) Sağlayıcının ve varsa temsilcisinin esas faaliyet
konusu, MERSİS numarası, açık adresi, elektronik posta adresi, telefon numarası
ve varsa diğer iletişim bilgileri.
b) Finansal hizmetin tüketiciye sağlanmasında
sağlayıcı ile tüketici arasında bir aracı varsa bu aracının adı, unvanı, açık
adresi ve hangi nitelikle işlem yapabilme yetkisine sahip olduğu.
c) Finansal hizmetin temel nitelikleri.
ç) Finansal hizmetin tüm vergiler dahil toplam
fiyatı, niteliği itibarıyla fiyatı önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma
usulü, varsa ifaya ilişkin masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması
halinde ek masrafların ödenebileceğine ilişkin bilgiler.
d) Doğası gereği ya da gerçekleştirilecek işlemlere
bağlı olarak özel bazı riskler taşıyan veya fiyatları sağlayıcının kontrolü
dışında finansal piyasadaki dalgalanmalara göre değişen veya geçmiş verileri
gelecekte oluşacak değerler için bir gösterge oluşturmayan finansal araçların
finansal hizmetlerde kullanılması halinde, bu araçlara ilişkin bilgiler.
e) Varsa tüketici tarafından ödenmesi gereken diğer
vergi ve ücretlere ilişkin bilgiler.
f) Sunulan bilgilerin belirli bir süre geçerli olması
halinde, bu süreye ilişkin bilgiler.
g) Ödeme ve ifaya ilişkin bilgiler ile varsa bunlara
ilişkin taahhütler.
ğ) Uzaktan iletişim aracının kullanılmasına ilişkin
bazı ek masrafların tüketici tarafından karşılanacak olması halinde, bu
masraflara ilişkin bilgiler.
h) Cayma hakkının kullanılma şartları, süresi, usulü,
varsa tüketicinin 11 inci maddeye göre ödemekle yükümlü olacağı meblağın
hesaplanma yöntemi.
ı) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres,
elektronik posta adresi, telefon numarası ve varsa diğer iletişim bilgileri.
i) 13 üncü madde uyarınca cayma hakkının
kullanılamadığı durumlarda; tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya
da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgiler.
j) Sürekli veya düzenli aralıklarla tekrarlanan bir
finansal hizmet ediminin söz konusu olması halinde, sözleşmenin asgari süresi.
k) Tarafların, haklı sebeplerin varlığı halinde,
sözleşmeyi tek taraflı feshedebileceklerine ilişkin sözleşme şartları ve bu
durumda varsa ödenmesi gereken cezai şartlar hakkında bilgiler.
Ön bilgilendirme yöntemi
MADDE 6 – (1) Tüketicinin; finansal
hizmetlerin sunulmasına ilişkin bir mesafeli sözleşmenin kurulmasına yönelik
iradesini açıklamadan önce, 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen tüm
hususlarda, kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto
büyüklüğünde, açık, sade, anlaşılabilir ve okunabilir bir şekilde sağlayıcı
tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmesi
zorunludur.
(2) Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmenin
sesli iletişim araçları vasıtasıyla veya sınırlı alanda ya da zamanda sunulduğu
bir ortam yoluyla kurulması halinde, 5 inci maddenin birinci fıkrasının sadece
(c), (ç), (h) ve (i) bentlerinde yer alan bilgilerin bu ortamda verilmesi
yeterlidir. Ancak tüketici kredisi (Ek
ibare:RG-31/12/2024-32769) ve konut finansmanı sözleşmelerinin
bu araç veya ortamlar yoluyla mesafeli olarak kurulması halinde, ilgili
mevzuatında yer alan ön bilgilerin tamamının, sözleşme kurulmadan makul bir
süre önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile verilmesi zorunludur.
(3) Ön bilgilendirmenin kullanılan uzaktan iletişim
aracına uygun olarak ticari amaçla yapıldığının anlaşılır olması gerekir. Sesli
iletişim araçlarının kullanıldığı hallerde, sağlayıcı ya da temsilcisi,
sağlayıcının ve sesli iletişimde bulunan kişinin kimliğini, bu kişinin
sağlayıcıyla olan bağlantısına ilişkin bilgiyi ve görüşme talebinin sebebini
her görüşme başında belirtmek zorundadır.
Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşme
MADDE 7 – (1) Sağlayıcı, 5 inci maddede yer
alan bilgilerin yanı sıra aşağıda belirtilen hususları da içeren bir sözleşme
düzenlemek ve bu sözleşmenin bütün şartlarını kâğıt üzerinde veya kalıcı veri
saklayıcısı ile tüketiciye iletmek zorundadır:
a) Tüketicinin adı, soyadı, açık adresi, varsa
elektronik posta adresi, telefon numarası ve diğer iletişim bilgileri.
b) (Değişik:RG-31/12/2024-32769)
Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını tüketici hakem heyetine veya
Kanunun 73/A maddesi uyarınca dava açılmadan önce arabulucuya başvurulması
şartı ile tüketici mahkemesine yapabileceklerine dair bilgi.
c) Varsa garanti fonu ya da diğer tazminat
düzenlemelerine ilişkin bilgi.
ç) Varsa tüketicilerin başvurabileceği diğer çözüm
yollarına ilişkin bilgi.
d) Varsa ödeme planına ilişkin bilgi.
(2) Birinci fıkrada yer alan yükümlülük, tüketicinin
sözleşmeyi kuran iradesini yöneltmesinden önce veya tüketicinin talebi üzerine
yazılı bilgilendirmeye elverişli olmayan bir uzaktan iletişim aracı
kullanılarak sözleşmenin kurulması hâlinde ise sözleşmenin kurulmasından hemen
sonra yerine getirilir.
(3) Tüketici, sözleşme ilişkisinin devam ettiği süre
içinde herhangi bir ücret ödemeksizin sözleşmenin kâğıt üzerinde yazılı bir
örneğini talep edebilir. Ayrıca tüketici, finansal hizmetin niteliğiyle
bağdaşması hâlinde, kullanılan uzaktan iletişim aracını değiştirme hakkına
sahiptir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların
Yükümlülükleri
Cayma hakkı
MADDE 8 – (1) Tüketici, finansal hizmetlere
ilişkin mesafeli sözleşmelerden on dört gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Sigorta ve
bireysel emekliliğe ilişkin sözleşmelerde ise cayma süresi hakkında diğer
mevzuatta yer alan tüketici lehine olan hükümler uygulanır.
(2) Cayma hakkı süresi, sözleşmenin kurulduğu tarihte
başlar. Ancak sözleşmenin bütün şartlarının kâğıt üzerinde veya kalıcı veri
saklayıcısı ile tüketiciye verildiği tarihin sözleşmenin kurulduğu tarihten
daha sonra olması durumunda, cayma hakkı süresi, tüketicinin sözleşmenin bütün
şartlarını edindiği tarihten itibaren başlar.
(3) Sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin
bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 9 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına
dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde, yazılı olarak veya kalıcı veri
saklayıcısı ile sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, Ek’te
yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da
bulunabilir. Sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını
gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet
sitesi üzerinden tüketiciye cayma hakkı sunulması durumunda sağlayıcı,
tüketicilerin cayma taleplerinin kendisine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini,
tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
Sağlayıcının yükümlülükleri
MADDE 10 – (1) Sağlayıcı, cayma hakkının
kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren otuz gün
içinde, 11 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen masraf ve bedeller hariç
tüm ödemeleri tüketiciye iade etmekle yükümlüdür. Sigorta ve bireysel
emekliliğe ilişkin sözleşmelerde ise iade süresi hakkında diğer mevzuatta yer
alan tüketici lehine olan hükümler uygulanır.
(2) Sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri
ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde
ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak
zorundadır.
(3) Tüketicinin sözleşmenin kurulmasına dair kabul
beyanı kullanılan iletişim araçlarına uygun olarak fiziki veya elektronik
ortamda tespit veya kayıt edilir. Sağlayıcı, cayma hakkının iletilmesi ile
fiziki veya elektronik ortamda yapılacak tespit veya kayıtlar için gerekli
önlemleri almakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
MADDE 11 – (1) Tüketici, cayma bildirimini
yönelttiği tarihten itibaren en geç otuz gün içinde sözleşme ve yan sözleşme
uyarınca ifa edilen hizmet bedelleri ile varsa bir kamu kurum veya kuruluşuna
ya da üçüncü kişilere ödenmiş olan masraflar ile mevzuat gereği ödenmesi
zorunlu olan bedelleri sağlayıcıya iade etmekle yükümlüdür. Bu süre içinde
tüketicinin gerekli iade ve ödemeleri yapmaması halinde sözleşmeden caymadığı
kabul edilir. Ödenmesi gereken bedel sözleşmede öngörülen hizmetin toplam
bedeli ile karşılaştırıldığında, hizmetin ifa edilen payına düşen miktarını
aşamaz ve herhangi bir şekilde cezai şart olarak yorumlanamaz. Bu fıkranın
uygulanmasında diğer mevzuatta yer alan tüketici lehine olan hükümler saklıdır.
(2) Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda
sağlayıcı, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (h) bendinde yer alan meblağın
hesaplanma yöntemi hakkında tüketiciyi bilgilendirdiğini ispatlayamadığı
takdirde, birinci fıkrada belirtilen bedelleri talep edemez.
Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere
etkisi
MADDE 12 – (1) Tüketicinin cayma hakkını
kullanması halinde, varsa yan sözleşme de, herhangi bir tazminat veya cezai
şart ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın sona erer.
(2) Sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını
yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye yazılı olarak veya kalıcı veri
saklayıcısı ile derhal bildirir.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 13 – (1) Tüketici, aşağıdaki
sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Aşağıda sayılan hususlar başta olmak üzere, bedeli
finansal piyasadaki dalgalanmalara bağlı olarak sağlayıcının kontrolü dışında
değişen ve bu değişimin cayma hakkı süresi içinde gerçekleşebildiği finansal
hizmetlere ilişkin sözleşmeler:
1) Döviz işlemleri.
2) Para piyasası araçları.
3) Devredilebilir menkul kıymetler.
4) Yatırım ortaklığı payları.
5) Finansal varlıklara dayalı vadeli işlem
sözleşmeleri ve eşdeğer nakdi uzlaşmaya dayalı finansal araçlar.
6) Vadeli faiz oranı anlaşmaları.
7) Faiz, döviz ve hisse senedi swapları.
8) Opsiyon işlemleri ve eşdeğer nakdi uzlaşmaya
dayalı finansal araçlar.
b) Diğer mevzuatta yer alan tüketici lehine olan
hükümler saklı kalmak kaydıyla, geçerlilik süresi bir aydan az olan seyahat,
bagaj sigortası poliçeleri veya benzeri kısa süreli sigorta poliçelerine
ilişkin sözleşmeler.
c) Tüketicinin cayma hakkını kullanmasından önce,
onun açık onayı üzerine taraflarca tamamen ifa edilmiş olan sözleşmeler.
ç) (Ek:RG-31/12/2024-32769)
Kanunda düzenlenen konut finansmanı sözleşmeleri.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Sözleşmenin sona erdirilme yöntemi
MADDE 14 – (1) Finansal hizmetlere ilişkin
mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesine yönelik
talebini herhangi bir uzaktan iletişim aracıyla sağlayıcıya veya varsa aracıya
iletmesi yeterlidir.
(2) Tüketici, sözleşmeyi sona erdirmek için
sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir
yöntem kullanmak zorunda bırakılamaz.
İspat
yükümlülüğü
MADDE
15- (Başlığı ile Birlikte
Değişik:RG-31/12/2024-32769)
(1)
Tüketicinin bu Yönetmelikte yer alan hükümler çerçevesinde bilgilendirildiğine
ilişkin ispat yükü sağlayıcıya aittir.
Telefon kullanım ücreti
MADDE 16 – (1) Kurulmuş olan sözleşmeye
ilişkin olarak tüketicilerin sağlayıcı ile iletişime geçebilmesi amacıyla,
sağlayıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile
ilgili olarak sağlayıcı, olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife
seçemez.
Yürürlük
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinden
itibaren üç ay sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini (Değişik ibare:RG-31/12/2024-32769) Ticaret
Bakanı yürütür.
|
Tebliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin |
|
Tarihi |
Sayısı |
|
31/1/2015 |
29253 |
|
Tebliğde Değişiklik Yapan Tebliğlerin Yayımlandığı
Resmî Gazetelerin |
||
Tarihi |
Sayısı |
|
1.
|
31/12/2024 |
32769 |
EK
ÖRNEK CAYMA FORMU
(Bu form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak
istendiğinde doldurulup gönderilecektir.)
-Kime: (Sağlayıcı tarafından doldurulacak olan
bu kısımda sağlayıcının ismi, unvanı, adresi, varsa faks numarası ve e-posta
adresi yer alacaktır.)
-Bu formla aşağıdaki hizmetlerin sunulmasına ilişkin
sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.
-İfa tarihi:
-Cayma hakkına konu hizmet:
-Tüketicinin adı soyadı:
-Tüketicinin adresi:
-Tüketicinin imzası: (Sadece kâğıt üzerinde
gönderilmesi halinde)
-Tarih:
-
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞi
-
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU YÖNETMELİĞi
-
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ RAPORTÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ
-
KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ YÖNETMELİĞİ
-
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİNİN SATIN ALACAĞI AYAKKABILARIN TEMEL UNSURLARININ YAPIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ETİKETLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK
-
İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BİLİRKİŞİLİK YÖNETMELİĞİ
-
PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6585
-
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞi
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
-
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
-
PERAKENDE TİCARETTE UYGULANACAK İLKE VE KURALLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 5651
-
ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
OYUNCAK GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
-
GENEL ÜRÜN GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞi
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU
-
TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
-
DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE TEKNİK DÜZENLEMELER KANUNU - KANUN NUMARASI : 7223
-
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6502
-
ELEKTRONİK TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6563
-
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK