
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı,
olağanüstü hal, afet ve ekonomik dalgalanma dönemleri ile diğer acil durumlarda
faaliyet gösterecek Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunun oluşumu, görev ve
yetkileri ile üretici, tedarikçi ve perakende işletmelerin fahiş fiyat artışı
ve stokçuluk uygulamalarının denetlenmesine ve idari para cezalarının
uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 14/1/2015
tarihli ve 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun 16
ncı, 17 nci, 18 inci ve Ek 1 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Ticaret Bakanını,
b) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,
c) Başkan: Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu
Başkanını,
ç) Fahiş fiyat artışı: Olağanüstü hal, afet ve
ekonomik dalgalanma dönemleri ile diğer acil durumlarda üretici, tedarikçi ve
perakende işletmeler tarafından satışa sunulan ve kamunun beslenme, sağlıklı
yaşama ve korunma gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak için zorunlu olan mal ve
hizmetlerin fiyatında girdi ve diğer üretim maliyetlerindeki artış gibi haklı
bir sebebe dayanmaksızın yapılan aşırı ve adil olmayan artışı,
d) İl müdürlüğü: Ticaret il müdürlüğünü,
e) Kanun: Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında
Kanunu,
f) Kurul: Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulunu,
g) Perakende işletme: Alışveriş merkezi, büyük
mağaza, zincir mağaza, bayi işletme, özel yetkili işletme, perakende ticaretle
uğraşan diğer ticari işletmeler ile esnaf ve sanatkâr işletmelerini,
ğ) Stokçuluk: Olağanüstü hal, afet ve ekonomik
dalgalanma dönemleri ile diğer acil durumlarda üretici, tedarikçi ve perakende
işletmelerin piyasada darlık yaratan, piyasa dengesini ve serbest rekabeti
bozan faaliyetleri ile tüketicinin mallara ulaşmasını engelleyen
faaliyetlerini,
h) Şikâyet sistemi: Üretici, tedarikçi ve perakende
işletmelerin stokçuluk ve fahiş fiyat artışı uygulamalarına ilişkin
şikâyetlerin iletilmesi ve sonuçlarının bildirilmesi amacıyla Bakanlıkça
oluşturulan elektronik sistemi,
ı) Tedarikçi: Satışa sunulması amacıyla üreticilere
veya perakende işletmelere mal ve hizmet sağlayan, üretici dışındaki gerçek
veya tüzel kişiyi,
i) Üretici: Perakende işletmelerde satışa sunulan
malları üreten gerçek veya tüzel kişiyi,
j) Üye: Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu üyesini,
k) Yetkili idare: İşyeri açma ve çalışma ruhsatını
vermeye yetkili belediye veya il özel idareleri ile diğer idareleri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kurulun Oluşumu ve Üyelerin
Nitelikleri ile Görev ve Yetkiler
Kurulun oluşumu
MADDE 4 – (1) Kurul;
a) İç Ticaret Genel Müdürü,
b) Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel
Müdürü,
c) Esnaf, Sanatkârlar ve Kooperatifçilik Genel
Müdürü,
ç) Adalet Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı,
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından
görevlendirilen birer Genel Müdür,
d) İlgili İç Ticaret Genel Müdür Yardımcısı,
e) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Türkiye
Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu Yönetim Kurulu Başkanı tarafından
görevlendirilen birer yönetim kurulu üyesi ya da genel sekreter yahut genel
sekreter yardımcısı,
f) Tüketicileri temsilen 3/7/2014 tarihli ve 29049
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Reklam Kurulu
Yönetmeliğinde belirlenen üye,
g) Perakende temsilcisi ve üretici temsilcisi olarak
18/5/2004 tarihli ve 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar
ve Borsalar Kanununun 57 nci maddesi uyarınca kurulmuş olan Perakende Sektör
Meclisi’nin başkanı veya başkan yardımcısı ile Gıda Sektör Meclisi’nin başkanı
veya başkan yardımcısı,
olmak üzere on üç üyeden oluşur.
Üyelerin nitelikleri
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmeliğin 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen üyelerin;
a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması,
b) En az iki yıllık yüksekokul mezunu ya da
Yükseköğretim Kurulu tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki öğretim
kurumlarından mezun olması,
c) Kamu haklarından mahrum bulunmaması,
ç) Kasten işlenen bir suçtan dolayı beş yıldan fazla
hapis cezasına mahkûm edilmemiş veya devletin güvenliğine, anayasal düzene ve
bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ile
casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik,
güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına
fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, terörizmin
finansmanı ve kaçakçılık suçlarından hüküm giymemiş olması,
gerekir.
Üyelerin görev süresi ve üyeliğin sona ermesi
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmeliğin 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (e), (f), ve (g) bentlerinde belirtilen üyelerin
görev süresi iki yıldır. Görev süresi sona eren üyeler yeniden
görevlendirilebilir. Aynı maddenin (ç), (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen üyeler
kendilerini atayan makam ve merciiler tarafından görev süresi içerisinde dahi
atanma şartlarını taşıyan kişiler ile değiştirilebilir. Görev süresi sona eren
üyenin görevi, yeni üye görevine başlayıncaya kadar devam eder. İstifa veya
vefat eden, mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya ya da mazeretli veya
mazeretsiz olarak bir takvim yılı içinde en az altı toplantıya katılmayan
üyeler ile 5 inci maddede belirtilen şartları taşımadığı veya sonradan
kaybettiği anlaşılanların üyeliği ilgili kuruluşa Bakanlıkça yapılan bildirim
üzerine sona erer. Boşalan üyeliklere 4 üncü ve 5 inci madde esasları dâhilinde
bir ay içinde görevlendirme yapılır. Bu durumda, göreve başlayan üye
yerine geçtiği üyenin görev süresini tamamlar.
Kurulun görev ve yetkileri
MADDE 7 – (1) Kurulun görev ve yetkileri
şunlardır:
a) Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk uygulamalarına
karşı piyasa dengesini ve tüketicileri korumaya yönelik gerekli tedbirleri
almak ve bunların uygulanmasını sağlamak.
b) (Değişik:RG-5/2/2021-31386) Fahiş fiyat
artışı ve stokçuluk uygulamaları ile ilgili denetim ve incelemeler yapmak veya
yaptırmak. Gerekli hallerde, bu denetim ve incelemelere ilişkin üretici,
tedarikçi ve perakende işletmenin savunmasını almak veya alınmasını sağlamak.
c) Kanunun Ek 1 inci maddesinde belirtilen
yükümlülüklere aykırı hareket ettiği tespit edilen üretici, tedarikçi ve
perakende işletmeler hakkında Kanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (Değişik
ibare:RG-15/3/2023-32133) (k) bendi
çerçevesinde idari para cezası kararı almak ve bu kararın uygulanmasını
sağlamak.
ç) Fahiş fiyat artışı ve stokçuluk uygulamaları ile
ilgili ilke ve kuralları belirlemek.
d) Bakan tarafından fahiş fiyat artışı ve stokçuluk
uygulamaları ile ilgili verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Başkanın görev ve yetkileri
MADDE 8 – (1) Kurula, İç Ticaret Genel
Müdürü başkanlık eder.
(2) Başkanın görev ve yetkileri şunlardır:
a) Kurulu temsil etmek.
b) Kanun ve bu Yönetmelik ile Kurula verilen
görevlerin yürütülmesini ve yetkilerin kullanılmasını sağlamak.
c) Gerekli hallerde fahiş fiyat artışı ve stokçuluk
uygulamaları ile ilgili Kurul adına resen denetim başlatmak.
ç) Sekretarya tarafından yapılan hazırlık üzerine
toplantı gündemini belirlemek.
d) Kurul toplantılarını yönetmek ve toplantıların
gündeme göre yürütülmesini sağlamak.
e) Kurul kararlarının uygulanmasını ve sekretarya
hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
f) Kurul ile ilgili diğer işleri yapmak.
Sekretarya
MADDE 9 – (1) Kurulun sekretarya
hizmetleri İç Ticaret Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.
(2) Sekretaryanın görevleri şunlardır:
a) Toplantı hazırlıklarını yapmak ve toplantı
çağrısını 12 nci maddeye uygun şekilde üyelere göndermek.
b) Kurulun toplantı tutanaklarını düzenlemek ve
toplantıya katılan üyeler tarafından imzalanmasını sağlamak.
c) İlgili kişi, kurum ve kuruluşlarla yazışmaları
yürütmek.
ç) Bakanlığa yapılan şikâyet başvurularında, 10 uncu
maddenin ikinci fıkrası ile Kurul tarafından belirlenen ilke ve kurallara uygun
olmayan başvuruları reddederek bu durumu gerekçesiyle birlikte başvuru sahibine
bildirmek; uygun olan başvuruları ise ön inceleme yapılmak üzere ilgili il
müdürlüğüne veya Başkanın talimatı üzerine yetkili idareye göndermek.
d) Denetim sonuçlarını inceleyerek rapor halinde
Kurula sunmak.
e) Kurul kararlarını ve çalışmalarını raporlayarak
Başkana sunmak.
f) Kurulun evrak ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
g) Başkan tarafından verilen diğer görevleri yerine
getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Şikâyet Başvurusu ve İncelemeler ile
Kurulun Çalışma Usul ve Esasları
Şikâyet başvurusu ve inceleme
MADDE 10 – (1) Şikâyet başvurusu
dilekçeyle, şikâyet sistemi üzerinden veya diğer elektronik başvuru yöntemleri
kullanılarak Bakanlığa ya da il müdürlüğüne yapılır.
(2) Şikâyet başvurularında;
a) Şikâyetçinin gerçek kişi olması durumunda adı,
soyadı, T.C. kimlik numarası veya yabancı kimlik numarası ile iletişim
bilgilerine; tüzel kişi olması durumunda ise unvan ve iletişim bilgilerine,
b) Şikâyete konu üretici, tedarikçi veya perakende
işletmeye ait tanıtıcı bilgiler ve iletişim bilgileri ile mal veya hizmete
ilişkin bilgiler ile varsa belge, fotoğraf ve video görüntülerine,
yer verilir.
(3) İkinci fıkraya ve Kurul tarafından belirlenen
ilke ve kurallara uygun olmayan başvurular Bakanlıkça veya il müdürlüğünce
reddedilir ve bu durum gerekçesiyle birlikte başvuru sahibine bildirilir.
(4) İkinci fıkraya ve Kurul tarafından belirlenen
ilke ve kurallara uygun olan başvurular il müdürlüğünce ön incelemeye alınır ve
bu inceleme sonucunda düzenlenen rapor, rapora dayanak teşkil eden tutanak, bu
Yönetmeliğin 11 inci maddesinde belirtilen savunma yazısı ve diğer belgelerle
birlikte sekretaryaya gönderilir.
(5) Başvurudan veya başvuruya ilişkin Kurul kararı
alınmadan önce yargı yoluna gidildiğinin tespiti halinde başvuru işlemden
kaldırılır ve bu durum gerekçesiyle birlikte başvuru sahibine bildirilir.
(6) Kurul, ihtiyaç duyulması halinde sektör ve/veya
ürün özelinde alt çalışma komisyonları kurulmasına karar verebilir.
Savunma
MADDE 11 – (1) (Değişik:RG-5/2/2021-31386)
Resen veya şikâyet üzerine yapılan denetimlerde, Bakanlık, il müdürlüğü veya
yetkili idare tarafından üretici, tedarikçi ve perakende işletmeye denetimin
yapıldığı günden başlamak üzere yedi günden az olmamak kaydıyla savunma süresi
verilebilir ve bu süre bir defaya mahsus yedi güne kadar uzatılabilir.
(2) Savunmaya dayanak teşkil eden her türlü belge,
üretici, tedarikçi ve perakende işletme tarafından savunma yazısına eklenir.
(3) (Değişik:RG-5/2/2021-31386) Birinci fıkra
çerçevesinde verilen süreler içinde savunma yapılmaması Kurul tarafından idari
para cezası kararı alınmasına engel teşkil etmez.
Toplantı
MADDE 12 – (1) Kurul, Başkanın çağrısı
üzerine Başkan dâhil en az yedi üye ile toplanır. Bu nisabın toplantı süresince
korunması gerekir.
(2) Toplantı çağrısının yazılı olarak yapılması
esastır. Kurul tarafından önceden karar alınmış olması halinde elektronik
posta, telefon veya kısa mesaj ile toplantı çağrısı yapılabilir. Toplantı
çağrısında toplantının tarihi, saati ve yeri ile gündemine yer verilir.
Toplantı çağrısı toplantıdan önce üyelere ulaştırılır.
(3) Toplantı öncesinde, yedi üyenin yazılı talebi;
toplantı sırasında ise toplantıda hazır bulunanların çoğunluğunun talebi
halinde gündeme madde eklenebilir.
(4) Başkan ve üyelerin toplantılara düzenli olarak
katılmaları esastır. Toplantıya katılamayacak üyeler, geçerli mazeretlerini
toplantıdan önce Başkana yazılı olarak veya elektronik posta ya da kısa mesaj
ile bildirir. Başkan tarafından toplantıya çağrılmaları durumunda mazeretli
veya izinli üyelerin toplantıya katılmaları zorunludur.
(5) Başkanın, mazereti nedeniyle katılamadığı
toplantılara Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü başkanlık
eder.
(6) Kurul Başkanı ve üyeleri; kendilerine, üstsoy ve
altsoyundan olanlar ile eşi ve üçüncü dereceye kadar kan ve kayın hısımlarına
ilişkin toplantılara katılamazlar.
(7) Gerekli hallerde kurul üyeleri dışında kalan
gerçek kişiler, kamu kurum ve kuruluşları ile tüzel kişilerin temsilcileri
bilgilerine başvurulmak üzere toplantılara davet edilebilir.
Görüşme ve karar
MADDE 13 – (1) Görüşme ve oylama süreci
Başkan tarafından yönetilir.
(2) Herhangi bir nedenle görüşülemeyen gündem
maddeleri, bir sonraki toplantının veya Başkan tarafından belirlenen sonraki
toplantılardan birinin gündemine dâhil edilir.
(3) Görüşmeler tamamlandıktan sonra karar almayı
gerektiren gündem maddeleri sırasıyla oylamaya sunulur. Her bir üyenin bir oy
hakkı olup vekâleten veya çekimser oy kullanılamaz.
(4) Kurul, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu
ile karar alır. Oyların eşit olması halinde Başkanın oy kullandığı tarafın
çoğunluğu sağladığı kabul edilir.
(5) Toplantının elektronik ortamda yapılması halinde
oylama da elektronik ortamda yapılır.
(6) Aynı toplantıda görüşülerek karara bağlanmış bir
gündem maddesi, toplantıda hazır bulunan en az üç üyenin talebi üzerine alınan
Kurul kararı ile yeniden görüşülerek karara bağlanabilir.
(7) Kurul toplantılarında alınan kararlar tutanağa
bağlanır. Tutanağın her sayfası toplantıya katılan üyeler tarafından toplantı
sonunda imzalanır. Karara muhalif kalan üyeler ayrı ayrı veya birlikte karşı oy
yazısı yazabilir.
(8) Üyelerin fiziki katılımı olmaksızın yapılan
toplantılara ilişkin karar tutanakları, bu toplantıya katılan üyelerin fiziki
katılımıyla yapılan ilk toplantıda imzalanır. Ancak, acele hallerde tutanaklar
elden dolaştırılarak imzalatılabilir.
(9) Kurul toplantılarına her takvim yılında bir
numaradan başlanarak teselsül eden numaralar verilir. Ayrıca, toplantılarda
alınan kararlara da her toplantıda bir numaradan başlanarak teselsül eden
numaralar verilir.
Kararların uygulanması ve açıklanması
MADDE 14 – (1) Kurul kararları Bakanlıkça
uygulanır.
(2) Kurul kararları kamuoyunun bilgilendirilmesi ve
aydınlatılması ile mal ve hizmet piyasasındaki tarafların ekonomik çıkarlarının
korunması amacıyla Bakanlıkça açıklanabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Denetim ve ceza hükümleri
MADDE 15 – (1) Bakanlık, bu Yönetmeliğin
uygulanmasında oluşan tereddütleri gidermeye, ortaya çıkan sorunlar ve
şikâyetlerle ilgili olarak üretici, tedarikçi ve perakende işletmelerde denetim
yapmaya, ilgili kişi, kurum ve kuruluşlardan her türlü bilgi ve belgeyi talep
etmeye yetkilidir. Bakanlık bu yetkisini il müdürlükleri aracılığıyla da
kullanabilir.
(2) Denetim yetkisinin il müdürlüğünce kullanılması
durumunda, Kurulda üyesi bulunan Bakanlıkların taşra birimlerinde çalışan
personel de denetime katılabilir.
(3) Yetkili idareler, Bakanlığın talebi üzerine
üretici, tedarikçi ve perakende işletmelerin fahiş fiyat artışı ve stokçuluk
uygulamaları hakkında ön inceleme mahiyetinde denetim yapmakla görevlidir. Bu
fıkra kapsamında yapılan denetimin sonuçları Bakanlığa derhal bildirilir.
(4) (Değişik:RG-18/2/2022-31754) Kanunun ek 1
inci maddesinin birinci ve ikinci fıkralarına aykırı hareket edenlere Kanunun
18 inci maddesinin birinci fıkrasının (Değişik ibare:RG-15/3/2023-32133)
(k) bendinde öngörülen idari para
cezaları Kurul tarafından verilir.
(5) (Değişik:RG-15/3/2023-32133) İdari para cezalarının uygulanmasında Kurul tarafından ceza
tutarı belirlenirken, işlenen kabahatin haksızlık içeriği, tekrarı ve sayısı,
kabahat dolayısıyla elde edilen menfaatin ve neden olunan zararın büyüklüğü ile
failin kusuru ve ekonomik durumu gibi hususlar dikkate alınır.
(6) (Ek:RG-15/3/2023-32133)
İdari para cezalarının verilmesini gerektirir
aykırılığın bir takvim yılı içinde tekrarı hâlinde, her bir tekrar için bir
önceki cezanın iki katı idari para cezası uygulanır.
Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 16/4/2020 tarihli ve
7244 sayılı Yeni Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Ekonomik ve Sosyal Hayata
Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanunun 14 üncü maddesinin yürürlüğe girdiği 17/4/2020 tarihinden
önce fahiş fiyat artışı uygulamaları hakkında Bakanlığa yapılan başvurular,
7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
ikincil mevzuatı kapsamında Reklam Kurulu tarafından sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bakan yürütür.
|
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî
Gazete’nin |
|
Tarihi |
Sayısı |
|
28/5/2020 |
31138 |
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan
Yönetmeliklerin Yayımlandığı Resmî Gazetelerin |
||
Tarihi |
Sayısı |
|
1.
|
5/2/2021 |
31386 |
2.
|
18/2/2022 |
31754 |
3.
|
15/3/2023 |
32133 |
-
PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 5651
-
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞi
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
-
İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ RAPORTÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ
-
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6563
-
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞi
-
OYUNCAK GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
-
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE TEKNİK DÜZENLEMELER KANUNU - KANUN NUMARASI : 7223
-
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BİLİRKİŞİLİK YÖNETMELİĞİ
-
DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
-
GENEL ÜRÜN GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞi
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6502
-
TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİNİN SATIN ALACAĞI AYAKKABILARIN TEMEL UNSURLARININ YAPIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ETİKETLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK
-
PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6585
-
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU YÖNETMELİĞi
-
ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU
-
PERAKENDE TİCARETTE UYGULANACAK İLKE VE KURALLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ