
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON
UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; süreli yayın kuruluşlarınca düzenlenen promosyon
uygulamalarının usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, süreli yayın kuruluşlarınca düzenlenen veya süreli yayın
kuruluşları tarafından düzenlenmese bile süreli yayınla doğrudan ya da dolaylı
olarak ilişkilendirilen promosyon uygulamalarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkında Kanunun 53 üncü ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Promosyon uygulaması: Bir mal veya hizmetin süreli
yayınlarla doğrudan veya dolaylı olarak ilişkilendirilerek verilmesini,
b) Süreli yayın: Belli aralıklarla basılı olarak
yayımlanan veya elektronik ortamda indirilebilen gazete, dergi gibi eserleri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Promosyon uygulamasının konusu
MADDE 5 –
(1) Süreli yayın kuruluşlarınca düzenlenen ve her ne amaç ve şekilde olursa
olsun, bilet, kupon, iştirak numarası, oyun, çekiliş ve benzeri yollarla süreli
yayın dışında ikinci bir mal veya hizmetin verilmesinin taahhüt edildiği veya
verildiği promosyon uygulamalarında;
a) Kitap, dergi, ansiklopedi,
b) Harita, atlas, yerküre,
c) Bayrak, afiş, poster,
ç) Ajanda, takvim,
d) Kağıt ortamında basılı bulmaca,
e) Satranç takımı,
f) Sinema, tiyatro, müze, konser, opera, bale, sergi,
festival ve sportif faaliyetlere ilişkin bilet,
g) Kültür turu,
ğ) Yurtiçi veya yurtdışında ifa edilmesi öngörülen
yabancı dil eğitimi,
h) Kitap, dergi, ansiklopedi, belgesel, film, tiyatro,
müzik, konser, opera ve baleye ilişkin CD, DVD, Blu-Ray ve benzeri optik disk,
dışında herhangi bir mal veya hizmet verilemez.
(2) Süreli yayında yer alan reklamın parçası olan,
süreli yayını bir defadan fazla almayı gerektirmeyen, süreli yayının fiyatını
arttırmayan ve tek kullanımlık olarak verilen ürünler promosyon uygulaması
olarak değerlendirilmez.
Promosyon uygulamasının süresi
MADDE 6 – (1)
Süreli yayının birden fazla sayıda satın alınmasını gerektiren ve belirli bir
zamana yayılan promosyon uygulamalarının süresi; günlük süreli yayınlarda
yetmiş beş günü, haftalık süreli yayınlarda on sekiz haftayı, daha uzun süreli
yayınlarda ise on iki ayı geçemez.
(2) Yönetmeliğin diğer hükümleri saklı kalmak
kaydıyla, süreli yayınlara abone olunması durumunda promosyon olarak verilen
ürünün 5 inci maddede sayılan ürünlerle sınırlı olması ve anında tüketicilere
teslim edilmesi şartıyla birinci fıkrada belirtilen süreler uygulanmaz.
Tüketicinin süreli yayın aboneliğini feshetmesi halinde, promosyon olarak
verilen ürünün iadesi istenemez.
(3) Kupon biriktirilerek yapılan promosyon
uygulamalarında, son kuponun yayımlanmasından sonra toplam kupon sayısının en
az yüzde onu kadar yedek kupon yayımlanması zorunludur.
Promosyon uygulamasının reklamları
MADDE 7 –
(1) Süreli yayın kuruluşunun, promosyon uygulamasına ait reklamlarında
uygulamaya konu olan mal veya hizmetin Türkiye genelinde teslim ve ifa
tarihlerine ilişkin programını ilan etmesi zorunludur.
(2) Süreli yayın kuruluşunun, promosyon uygulamasına
konu olan mal veya hizmetin teslim yerlerine ilişkin bilgiyi ilgili süreli
yayında ilan etmesi zorunludur.
Promosyon uygulamasında teslim ve ifa
MADDE 8 –
(1) Promosyon uygulamasına konu olan mal veya hizmetin teslim ve ifasının,
promosyon uygulamasının bitiminden itibaren kırk beş gün içinde ilgili süreli
yayın kuruluşu tarafından yerine getirilmesi zorunludur.
(2) Malın teslimi veya hizmetin ifası ile ilgili
olarak tüketiciden herhangi bir bedel talep edilemez.
Diğer hususlar
MADDE 9 –
(1) Promosyon uygulaması süresince, süreli yayının satış fiyatı, ikinci ürün olarak
verilmesi taahhüt edilen mal veya hizmetin yol açtığı maliyet artışı nedeniyle
arttırılamaz. Promosyon uygulamasına konu olan mal veya hizmet bedelinin
tamamının veya bir bölümünün tüketici tarafından karşılanması istenemez.
(2) Promosyon uygulamasına konu olan mal veya hizmet
taahhüdü ve dağıtımı bölünerek yapılamaz ve bu mal veya hizmetin ayrılmaz ya da
tamamlayıcı parçaları da ayrı bir promosyon konusu hâline getirilemez.
(3) Promosyon uygulamalarında ikinci ürün olarak
verilmesi taahhüt edilen her bir mal veya hizmete ilişkin işlemler bağımsız bir
promosyon uygulaması olarak kabul edilir.
(4) Dağıtıldığı illerin nüfusunun toplamı, ülke
nüfusunun en az yüzde yetmişini oluşturan süreli yayınların ülke genelinde
dağıtıldığı kabul edilir. Elektronik ortamda indirilebilen süreli yayınlar
aracılığıyla gerçekleştirilen promosyon uygulamalarının ülke genelinde
düzenlendiği kabul edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Geçiş hükmü
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlatılan ve
devam eden promosyon uygulamaları hakkında bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz.
Yürürlük
MADDE 10 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
11 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
-
SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
-
PERAKENDE TİCARETTE UYGULANACAK İLKE VE KURALLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
OYUNCAK GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
-
TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME KANUNU
-
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞi
-
PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİNİN SATIN ALACAĞI AYAKKABILARIN TEMEL UNSURLARININ YAPIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ETİKETLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK
-
ELEKTRONİK TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6563
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ BİLİRKİŞİLİK YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ RAPORTÖRLÜĞÜ YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ KONSEYİ YÖNETMELİĞİ
-
ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞi
-
HAKSIZ FİYAT DEĞERLENDİRME KURULU YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6502
-
İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 5651
-
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
-
KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
-
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞi
-
ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
-
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
-
PAZAR YERLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
-
PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN - KANUN NUMARASI : 6585
-
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE TEKNİK DÜZENLEMELER KANUNU - KANUN NUMARASI : 7223
-
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞi
-
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
-
TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ YÖNETMELİĞİ
-
GENEL ÜRÜN GÜVENLİĞİ YÖNETMELİĞi
-
TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ