
TBF Genel Başkanı Deniz,
kamuoyu şirketlerinin raporlarının vatandaşı yanıltabileceğine dikkat çekti.
Detaylar haberimizde...
Türkiye, 14 Mayıs
Cumhurbaşkanı ve Milletvekili seçimini geride bırakırken anket şirketlerinin raporlarıyla seçim sonuçları arasında
ciddi bir çelişki görüldü. Kamuoyunun aldatılması konusunu Tüketici Birliği
Federasyonu(TBF) Genel Başkanı Av. Bülent Deniz Samimi Haber’e değerlendirdi.
Bülent Deniz açıklamasında kamuoyu araştırma şirketlerinin izin verdiği ölçüde
yanılma payı tolere edilebileceğini açıklarken bizdeki gibi yüzde 50-60
oranında yanılan şirketlerin olduğunun altını çizdi. TBF Genel Başkanı Deniz
şirketlerin neden yanıldığını iki çarpıcı nedenle ortaya koydu.
‘ISMARLAMA
ANKETLER’
“Birincisi partilerin ısmarlama araştırmalarına karşın bu
şirketlerin verdikleri sonuçlar daha sonra özellikle sosyal medyada algı
oluşturmak amacıyla kullanılıyor. Bu nedenle adeta sipariş verenin isteğine
göre araştırma yapılmış gibi görünüyor. Bu kabul edilemez.”
‘SORU-CEVABA GÖRE AÇIKLIYORLAR’
“İkincisi bizde kamuoyu araştırma şirketleri sosyal
efekt(olağanüstü durumlarda seçmenin görüşünden zıt davranış sergilemesi)
denilen, Avrupa’da ve Amerika’da sıklıkla kullanılan unsuru araştırmalarında
kullanmıyorlar. Yani soru-cevaba göre sonucu açıklıyorlar. Bu doğru değil.”
İfadelerini kullandı. TBF Başkanı Deniz, Araştırmaya katılanların sadece yaşı
cinsiyeti gibi demografik durumları değil içinde bulundukları sosyal ve
ekonomik durumların da belirleyici olduğuna dikkat çekerek bunlar göz ardı edilerek
araştırmalar yapılacağına da vurgu yaptı.
‘TARAFSIZ,ADİL VE GÜVENİLİR OLMALI’
TBF Başkanı Deniz, araştırma şirketlerinin kamuoyunda
tarafsız, adil ve güvenilir pozisyonda olmasına işaret ederken hemen her seçim
sonrası kamuoyu araştırma şirketlerinin kabul edilebilir sınırların üzerinde
yanılmış olmaları adil, tarafsız ve güvenilir olmaları ilkesini açıkça
zedelediğini de ifade etti.
Kaynak:
https://www.samimihaber.com/anket-sirketleri-aldatiyor-mu