-
HABER Tüketicilerin üç alanda şikayetleri zirve yaptı (Haber7)
30 Mart
-
HABER Yeniden değerleme yüzde 58, TÜİK gıda enflasyonu yüzde 71, Diyanet enflasyonu kaç?
30 Mart
-
HABER Kasım 2024 Market Endeksi: Fiyatlar yüzde 3,22 arttı
04 Aralık
-
HABER Enflasyon Haziran'dan itibaren düşecek öngörüsü fos! İşte market endeksi rakamları
06 Temmuz
05.04.2024
Türkiye'de boykotu
kurumsal ve istikrarlı olarak uygulayan, bu konuda tüketicileri sürekli olarak
bilgilendiren Tüketici Birliği Federasyonu, yıllardır devam eden 'Cephane
Bizden Değil' kampanyasını bu dönemde güncelleyerek yeniledi.
İsrail'in insanlık dışı
suçlarına ortak olmamak ve düşmana cephane taşımamak için başlatılan kampanya
kapsamında konuşan TBF Başkanı Mehmet Bülent Deniz, en önemli konunun boykot
edilecek markaları doğru tespit etmek olduğunu söyledi:
"İlk aşamada
boykot edilecek markaların milliyetlerinin tespiti konusunda yoğun araştırmalar
yapıldı. Küreselleşen ekonomik düzende, bir markanın, ürünün milliyetini tam
olarak tespit etmenin zorluğu bu araştırma çalışmalarıyla aşıldı. Firmaların sermaye
yapıları, yaşanan vahşete ilişkin destekleyici tutumları dikkate alınarak,
titiz bir şekilde listeler oluşturulmaya başlandı. Boykotun başarılı olması
için ikinci aşamada, son tüketicinin boykot edeceği ürüne alternatifinin olup
olmadığı önem taşımaktadır. Günlük yaşamda yerine ikame edilemeyecek bir ürünü;
örneğin bilgisayar işletim sistemleri, alanında tek olan kanser ilacı ve
benzeri ürünler listeye alınmadı. Son aşamada da boykot edilecek ürünler
nedeniyle ülke içindeki yerli girişimci ve istihdamın etki alanına dikkat
edildi."
Her boykot
kampanyasında tüketicilerin eyleme olan bağlılığının zamanla zayıfladığını
belirten Deniz'e göre Gazze için yapılan boykotta henüz böyle bir emare yok:
"Üzerinden dört ay
geçmesine karşın gerek ülkemiz ve gerekse dünya halklarında boykot kararlı ve
yoğun şekilde sürdürülüyor. Boykot konusundaki kararlılığın en somut göstergesi
de boykot kapsamındaki markaların sahibi olan firmaların dünya borsalarına
verdikleri mâlî tablolarda görülüyor. Boykot edilen markaların sahipleri olan
firmaların tamamının 2023 yılı son çeyreğinde zarar yazmaya başladıkları ya da
önemli ölçüde pazar kaybına uğradıkları görülüyor.
Bu durumun sağlamasını
ülkemizdeki marketlerde de görmek mümkün. Boykot edilen ürünler kârlılıklarını
azaltarak veya neredeyse zararına olacak şekilde fiyatları indirerek, pazardaki
küçülmenin önüne geçmeye çalışıyorlar."
Bu boykotun Gazze
soykırımı ile sınırlı kalmayacağını da dile getiren Deniz, "Bir süreden
beri Tüketici Birliği olarak "Saldırılar Bitse Bile Cephane Bizden
Değil" mottosu ile boykotu geliştirme sürecine girdik. Çünkü biliyoruz ki,
günlük soruna ilişkin geri adım atılarak toplumun tepkisi azaltılıyor, ancak
bir süre sonra yayılmacı kapitalist vahşet başka bir yerde, başka bir iddia ile
ortaya çıkıyor. Yine bu boykottan murad ettiğimiz bir diğer iyi durum da yerli
ve ulusal üreticilerin boykot edilen ürünlere ilişkin üretime yönelmiş
olmalarıdır" dedi.
CEPHANE BİZDEN DEĞİL
kampanyasında şimdiye dek; DURACELL, TEVA İlaç, VISA ve Master CARD,
Kurukahveci Mehmet Efendi, DANONE, BAYER, PUMA ve YDS firmaları boykot
kapsamına alındı.
Kaynak:
https://www.gzt.com/gercek-hayat/saldirilar-bitse-bile-cephane-bizden-degil-3785767