
İsrail menşeili ürünlere yapılan boykot, kredi kartı
ve banka kartı gibi finansal kullanım araçlarını etkiledi. Tüketici Birliği
Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, başlattıkları boykot sonrasında
TROY kart kullanımında ciddi bir artış olduğunu söyledi.
Teknolojisi Türkiye'de geliştirilen yerli kart TROY’a ilgi boykot
kampanyasının da etkisiyle son dönemde hız kazandı. 2015 yılında Bankalararası
Kart Merkezi (BKM) öncülüğünde bir araya gelen bankaların oluşturduğu yerel
kart şeması TROY, kullanım hem de kart adedi olarak hızla büyüdü. Söz konusu
artışta İsrail'i destekleyen ülkelerin markalarının boykot edilmesi ve yerli
ürünlere yönelimin de etkili oldu.
Elips Haber’den Sümeyye Aksu’nun haberine göre, Tüketici Birliği
Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, Türkiye'nin Ödeme Yöntemi TROY
kart gibi Rusya’nın da Ukrayna savaşından Rus ödeme sistemi MIR kartı
çıkardığını ifade etti. Kartın yerli coğrafya içerisinde kredi kartı olarak
kullanıldığını söyleyen Deniz, “Avantajı şu bizler için; kredi kartı ile vergi
ödüyoruz veya günlük alışverişlerimizi yapıyoruz. Bunları yaptığımız zaman
aslında Amerika’daki ekonomik sisteme bir para veriyoruz. O parayı ödememiş
oluyoruz. Ülke ekonomisi için çok doğru ve yeni de bir hizmet sunuluyor.
Bankalar çoğunlukla bu kredi kartını veriyor, çıkartıyorlar” diye konuştu.
“Gazze meselesinden sonra başlayan bir boykot var” diyen Deniz, “Tüketici birliği tarafından ‘Cephane Bizden Değil’ boykotu. Çoktandır TROY kart faaliyette olmasına rağmen kullanan kişi sayısı çok değildi ama bizim açıkladığımız boykot kapsamındaki ‘üçüncü marka diğer kredi kartlarını kullanmayalım TROY karta geçelim’ söylemi ile arttı. Zaten birkaç gündür de sosyal medyada dolaşıyordu. Çok ciddi bir TROY kart kullanımı artışı var. Bizim gözlemlerimize göre vatandaşların çoğu kendi bankasına müracaat ederek TROY kart almak istediklerini söylüyorlar” dedi.
Haber:
https://www.gebzehaber.net/boykot-karari-yerli-kart-troya-ilgiyi-artirdi-110687h.htm