
Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:
2021 yılının son çeyreğinden bu yana yürütülen Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi çalışması, 2025 yılında beş farklı il, sekiz farklı market, 368 farklı ürünün bulunduğu, 47 ürün grubu üzerinde oluşturulmaktadır. Yine 2025 yılından itibaren önceki dönemlerde uygulanan hesaplama yöntemi daha da iyileştirilerek, Market Endeksi ürünlerin birim fiyatları veri tabanına göre oluşturulmaktadır.
Ocak 2025’de fiyatlar yüzde 2,53 arttı
Ocak 2025 döneminde Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi sepetindeki fiyat artışı yüzde 2,53 oldu.
Ekonomi yönetiminin ekonomideki makro göstergelerdeki iyileşmeye işaret ederek, enflasyonda düşüşün başladığı yönündeki açıklamaları, tüketicinin ekonomisinde karşılığını bulmamaktadır.
Fiyat artı hızı yavaşlamamakta, temel ürünlerdeki fiyat artışı devam etmektedir.
Ocak 2025’de fiyatı en çok artan beş ürün grubu;
ÜRÜN | % | |
YOĞURT | 16,84 | |
BULGUR | 12,70 | |
ÇOCUK BEZİ | 10,87 | |
BİSKÜVİ | 10,07 | |
BEYAZ PEYNİR | 9,83 |
Ocak 2025’de fiyatı en çok azalan beş ürün grubu;
ÜRÜN | % |
SABUN SIVI | -19,51 |
SOĞAN KURU | -12,21 |
PATATES | -10,54 |
DOMATES | -6,31 |
UN | -5,29 |
Ocak 2025’de market bazında fiyat hareketleri
ÜRÜN | % |
EMİRGAN | 13,31 |
A101 | 9,12 |
CARREFOUR | 6,70 |
ŞOK | 3,90 |
TARIMKREDİ | 2,82 |
BİM | 1,77 |
ÇELİKKAYALAR | -0,20 |
MİGROS | -11,78 |