-
HABER ATM'lerde para çekme limiti tamamen değişiyor: Bankalarda yeni dönem
02 Mart
-
HABER Seçim biter bitmez vatandaş neye uğradığını şaşırdı! Zam gelmeyen sektör kalmadı-KamuBülteni
13 Nisan
-
HABER İsrail'i boykot Türkiye'de de tüketicilerin satın alma tercihlerini etkiledi Star
19 Şubat
-
HABER GLADER Gıda Laboratuvarları ve Gıda Denetçileri Derneği’nden, Tüketici Birliği Federasyonu’na ziyaret
13 Eylül
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent
Deniz'den GSM operatörlerinin fahiş zamlarına tepki geldi. Deniz,
"iletişim firmalarının hizmet bedellerine yaptıkları zam; İnsan Hakları
Evrensel Bildirgesi, T.C. Anayasası, 5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası, TÜİK
verileri ve Orta Vadeli Programı yok sayıyor" dedi.
Türkiye'de enflasyonla mücadele sürerken GSM operatörlerinin
tarifelere yaptığı fahiş zamlara tepkiler sürüyor.
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Tüketici Birliği
Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, “iletişim firmalarının hizmet
bedellerine yaptıkları zam; İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, T.C. Anayasası,
5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası, TÜİK verileri ve Orta Vadeli Programı yok
sayıyor” dedi.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent
Deniz konuyla ilgili açıklamasının tamamı şöyle:
"Son günlerde iletişim hizmeti sunan firmaların hizmet bedeline yüksek oranlı zam yapmaları nedeniyle tüketicide büyük tepki oluşmuştur. Tüketici Birliği Federasyonu tarafından son dönemde taahhütlü tarifesi sona erecek ve aynı kapsamdaki tarifeye geçmesi durumunda ödenmesi istenen hizmet bedeli konusunda yapılan araştırmada şu örnek veriler tespit edilmiştir.
Ülkemizin de imzaladığı Birleşmiş Milletler Evrensel İnsan
Hakları Bildirgesi ve T.C. Anayasası haberleşme hakkını, temel ve evrensel hak
olarak kabul etmektedir.
Yine 5369 sayılı Evrensel Hizmet Yasası; “… herkes
tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin
karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak
olan, internet erişimi de dahil elektronik haberleşme hizmetleri”nden
yararlanmasını düzenlemektedir.
ZORUNLU VE KARŞILANMASI GEREKEN BİR TÜKETİM
Öte yandan teknolojideki gelişmeler, iletişimi yaşamı
sürdürmek için zorunlu ve karşılanması gereken bir tüketim niteliğine
dönüştürmüştür.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından 2024 Eylül
dönemi için 12 aylık ortalama enflasyon yüzde 64,91 olarak açıklanmıştır. T.C.
Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından 5 Eylül 2024’de
açıklanan Orta Vadeli Program (2024-2027) belgesinde de enflasyonun 2024 yılı
için yüzde 41,50, 2025 yılı için yüzde 17,50 olarak öngörülmektedir.
Tüm bu yasal düzenlemeler ve ekonomi yönetiminin öngörüleri
birlikte değerlendirildiğinde, iletişim hizmeti sunan firmaların tüketiciden
istedikleri rakamlar gerçeklikten uzak, tüketici mecburiyetini kötüye kullanan,
fırsatçı bir yaklaşım olup firmaların fahiş nitelikteki zammı kabul edilebilir
nitelikte değildir. İletişim hizmeti sunan firmalar her türlü ekonomik veriyi
yok sayan tarife ücretlerini gerçeklerle uyumlu hale getirmelidirler.
Ayrıca başta Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)
olmak üzere Rekabet Kurumu ve Ticaret Bakanlığı Haksız Fiyat Değerlendirme
Kurulunun tüketicide tepkiye neden olan bu haksız sürece müdahale etmeleri
çağrısında bulunuyoruz."