Whatsapp
HABERLER
Tüketicilerin online alışveriş ve internet aboneliği şikayetleri arttı

Tüketici Sorunları

 

15 Mart Dünya Tüketiciler Günü’nü içine alan haftada, “Tüketiciyi Koruma Haftası” kutlanmaktadır.

 

Tüketicilerin en büyük sorunlarının çoğunlukla online alışverişler, GSM ve internet abonelikleri, özel okul fiyatları ve mobilya siparişleriyle ilgili olduğunu belirten Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal, sorunların ciddiyetini vurguladı.

 

Koçal, online alışverişlerde sıkça karşılaşılan şikayetlere değinerek, “Özellikle sosyal medya üzerinden verilen siparişlerde, teslim edilmeyen ürünler, yanlış ürünlerin gönderilmesi, iade süreçlerinde problemler ve müşteri temsilcilerine ulaşamama gibi sorunlarla karşılaşıyoruz. Maalesef, tüm uyarılara rağmen sosyal medya platformları üzerinden alışverişler devam ediyor” diye konuştu.

 

 

Elektronik ürünlerin online satış platformlarından sipariş edildiğinde, ürünlerin tükenmiş gibi gösterilerek gönderilmemesi ve iadenin uzun bir süreçte gerçekleşmesi gibi ciddi şikayetlerin olduğunu aktaran Koçal, önemli bir konunun da online alışverişlerde geçerli olan 14 günlük cayma hakkının bazı satıcılar tarafından kabul edilmediğini belirtti.

 

Gelen Şikayetler

Aziz Koçal, GSM ve internet aboneliklerine yönelik gelen şikayetlerle ilgili olarak da, “Firmalar, taahhüt süresi bitmeden tüketicilere yanıltıcı bilgiler verebiliyor ve böylece zamlı tarifelere geçiş sağlanabiliyor. Taahhütlü aboneliklerde tüketicilere yanıltıcı bilgi verilmesi durumunda, abonelikten çıkmak isteyen tüketicilerin yüklü faturalarla karşılaştığı ve cayma bedeli adı altında ek ödemeler yapmak zorunda kaldığı bir durumla karşı karşıya kalınıyor” şeklinde konuştu.

 

Son aylarda özel okul fiyatları konusunda yoğun şikayetlerin olduğunu ifade eden Koçal, mobilya siparişlerinde yaşanan eksik ve kusurlu teslimatlar, ölçülere uymayan ürünler, teslimat sürelerine uyulmaması gibi şikayetlerin arttığını belirtti. Ayrıca, finansal kuruluşlara yönelik kredi kartı aidatları, işlem komisyonları gibi şikayetlerin de arttığını sözlerine ekledi.

İlginç Şikayetler

Tüketicilerden gelen bazı ilginç şikayetleri de paylaşan Koçal, “Bazı tüketiciler, ilginç şikayetlerde bulunabiliyorlar. Örneğin, bir tüketici, aldığı paket sigaranın içinde az tütün olduğunu iddia ederek, tazminat talebinde bulunmak istemişti. Bir başka ilginç şikayet ise yeni evli bir kadından gelmişti. Kadın, kocasının çok fazla ayıbı olduğunu iddia ederek hakkını aramak istemişti” dedi.

 

Tüketici Hakları

 

Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz de tüketicilerin karşılaştığı sorunların zamanla değiştiğini belirterek, “Özellikle internet üzerinden yapılan alışverişler, tüketicilerin en büyük sorunları arasında yer alıyor. Türkiye’deki tüketici koruma mekanizması, dünya genelindeki birçok ülkeden daha üst düzeyde hizmet vermektedir. Ancak, tüketicilerin haklarını aramaları ve korumalarını sağlamaları gerekmektedir” ifadelerine yer verdi.

 

Deniz, tüketicilere, haklarını ararken yardım alabilecekleri çeşitli mercilerin bulunduğunu belirterek, “Tüketicilerin haklarını ararken, tüketici hakem heyetlerine veya mahkemelere ücretsiz başvurabileceklerini ve e-devlet üzerinden de başvuru yapabileceklerini unutmamaları önemlidir” uyarısında bulundu.

Kaynak: https://forbist.net/tuketicilerin-online-alisveris-ve-internet-aboneligi-sikayetleri-artti/

 

 
EKLENME TARİHİ 30 Mart 2024,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close