
Tüketici Sorunları ve Çözüm Önerileri
Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal: Tüketiciler,
online alışverişler, GSM ve internet abonelikleri, özel okul fiyatları ve
mobilya siparişleriyle ilgili sorunlar yaşıyor. Online alışverişlerde **ürün
teslim edilmemesi** ve **para iadesinde gecikmeler** gibi şikayetler öne
çıkıyor. Ayrıca, **14 günlük cayma hakkının reddedilmesi** de sıkıntı
yaratıyor.
Özel Okul Fiyatları ve GSM Abonelikleri
Aziz Koçal, özel okul fiyatlarına ilişkin şikayetlerin arttığını
belirtirken, GSM ve internet aboneliklerinde yaşanan **aldatıcı bilgilendirme**
ve **cayma bedeli sorunlarına** dikkat çekti. Ayrıca, **mobilya siparişlerinde
yaşanan eksiklikler** ve **özel siparişlerin zamanında teslim edilmemesi** gibi
konular da tüketicileri mağdur ediyor.
İlginç Şikayetler ve Çözüm Yolları
Koçal, zaman zaman tüketicilerden ilginç şikayetler aldıklarını
belirtirken, tüketicilere **e-devlet üzerinden başvuru yapma** imkanı olduğunu
vurguladı. Tüketici haklarının aranması gerektiğini söyleyen Koçal,
tüketicilerin yaşadıkları sorunları **tüketici hakem heyeti veya mahkemeler**
aracılığıyla çözebileceklerini ifade etti.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz:
Mehmet Bülent Deniz ise tüketicilerin karşılaştıkları sorunların zamanla
değiştiğine dikkat çekerek, tüketicilerin **haklarını aramaları** gerektiğini
belirtti. Deniz, tüketicilere haklarını aramaları konusunda cesaretlendirerek,
**tüketici mahkemeleri ve e-devlet üzerinden başvuru yapabileceklerini**
hatırlattı.
Kaynak: https://www.kentselhaber.com/dunya-tuketiciler-gunu-kapsaminda-tuketiciyi-koruma-haftasi-basladi/