-
HABER Sürekli arayan telefon numaraları ''NEREYE ve NASIL'' şikayet edilir? - TBF!
21 Mayıs
-
HABER İsrail’i boykot Türkiye’de de tüketicilerin satın alma tercihlerini etkiledi Katılım Analiz
02 Mart
-
HABER Bankalarda yeni dönem! Gitmeden kontrol edin ATM'lerde para çekme limiti değişiyor
02 Mart
-
HABER Taziye
14 Ağustos

CHP İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İSKİ’nin su
faturalarını okuma süresini 45 güne çıkararak yüklü fatura göndermesine tepki
gösteren tüketici dernekleri ve hukukçular, vatandaşın hakkını araması ve
parasını Ekrem’e kaptırmaması çağrısı yaptılar.
Borca batan, iflasla boğuşan CHP’li belediyelerin vukuatları
bitmiyor. Arpalığa dönen bu belediyeler, devamlı büyüyen bütçe açıklarını
kapatmak için zamlara ve fatura oyunlarına yöneldi. CHP’li Ekrem İmamoğlu
yönetiminde olan İBB’den ise skandal bir adım daha geldi. İSKİ, 25-35 olması
gereken su faturası gün sayısını 40 ve üzerine çıkardı. Zamanında okunmayan
faturalardan ötürü su kullanımının 2. kademe üzerinden hesaplanması
mağduriyetlere yol açtı. 1’inci kademede fatura gün sayısı 25-35 gün olup 0-15
metreküp için 32.38 lira ve atık su kullanım bedeli talep ediliyor. 2’nci
kademede ise 15-30 metreküp için 49.17 lira fatura çıkarılıyor.
Fatura oyunları
Pandemi döneminde sayaç okumasını 25-35 günden 45 güne
taşıyan İGDAŞ’ın yöntemini uygulayan İSKİ’ye tepki yağdı. Su kullanıcıları, peş
peşe şikâyet dilekçeleri verdi. İmamoğlu’ndan güç alan İSKİ’nin dilekçelere
“Faturalarda tahakkuksal hata bulunmamaktadır” şeklindeki cevabı ise bardağı
taşıran damla oldu. Tüketici derneklerinin yetkilileri, İBB’nin 16 milyona suyu
dahi çok gördüğünü belirterek, CHP’li belediyenin fatura oyununa “dur” demesi
gerektiğini aktardılar.
Hakeme başvurulmalı
Akit’e konuşan Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı
Mehmet Bülent Deniz, şunları söyledi: “İSKİ, alicengiz oyunu yapıyor. Kademeler
farklılaşınca birim fiyatı da başkalaşıyor. Okuma süresi artınca kullanıcıya
yüklü fatura geliyor. Buna hakkı yok. Bedava olması gereken su için fahiş
bedeller biçilmesi kabul edilemez. Tanık olduğumuz olay, CHP’li İBB yönetiminin
söylemleriyle tezat oluşturuyor. Suya erişim kolaylaşmalı. İSKİ, derhâl hatadan
dönmeli ve okuma periyodunu eski hâline getirmeli. Hanelere yüklü faturalar
çıkarılmamalı. Vatandaşlara sıkıntı çektirilmemeli. İSKİ’nin su
kullanıcılarının yakınmalarına kulak vermediğini üzülerek görüyoruz.
‘Faturalarda tahakkuksal hata bulunmamaktadır’ ne demek Allah aşkına? Bu ‘Ben
yaptım, oldu’ demek. Kullanıcılar, bize başvursunlar. Biz, onlara gerekli
yardımı yaparız. Onlar adına tüketici hakem heyetlerine müracaat eder, emsal
karar çıkarırız. Hukuki girişimlerde bulunuruz. Su, kamusal hizmettir. Bu
hizmeti önlemeye yönelen, hileye tevessül eden yanlış yapar. İBB Meclisi de
eyleme geçmelidir. Bu durumun nedenini öğrenmeli ve gidermeli. İBB ve İSKİ
yanlış kararı iptal etmelidir. İzmir’de, Antalya’da suya art arda yapılan
zamlardan dert yanılırken İstanbul’da fatura gün sayısının arttırılması cepleri
yakmıştır.”
İtirazda bulunulsun
Tüketicileri Koruma Genel Derneği Başkanı Aziz Koçal da,
şunları dile getirdi: “Normalde sayaç okuma günü için ay baz alınır. Ve kademe
kullanımları da ay baz alınarak hesaplanır. Ancak bazı mücbir sebepler uzun
tatil süreleri gibi durumlarda nadiren de olsa elektrik, su, doğal gaz okuma
günlerinde aralık 45 güne kadar çıkabiliyor. Bu gibi durumlar hariç normal
günlerde sayaç okuma 25-35 gün aralığından fazla ise ve bundan dolayı kademe
yüksekliği söz konusu olup tüketici normal fatura bedelinden fazla bir bedel
ödemekle karşı karşıya kalmış ise öncelikle ilgili kuruma itirazını yapabilir.
Ret yanıtı geldiği takdirde kaymakamlıklarda veya İl Ticaret müdürlüklerinde
bulunan tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler. Başvuru şahsen olabileceği
gibi E-devlet üzerinden de yapılabilir. Başvurularından bir önceki ve mevcut
faturalarının fotokopilerini sunmaları gerekir.”