Whatsapp
Ramazan öncesi zam yağmuru Market Endeksi Şubat ayında yüzde 3,83 arttI

03.03.2025

Şubat 2025 dönemi Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz; “Ramazan ayına girerken yapılan zamlar tüketicide tepkiye neden oldu” dedi.

 

Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

 

2021 yılının son çeyreğinden bu yana yürütülen Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi çalışması, 2025 yılında beş farklı il, sekiz farklı market, 368 farklı ürünün bulunduğu, 47 ürün grubu üzerinde oluşturulmaktadır. Yine 2025 yılından itibaren önceki dönemlerde uygulanan hesaplama yöntemi daha da iyileştirilerek, Market Endeksi ürünlerin birim fiyatları veri tabanına göre oluşturulmaktadır.

 

Şubat 2025’te fiyatlar yüzde 3,83 arttı

Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi sepetindeki fiyat artışı yüzde 3,83 oldu.

Her yıl Ramazan öncesi marketlerin indirim kampanyaları bu yıl yapılmadığı gibi aksine tüketici zam ile karşılaştı.

 

 

2025 Şubat’te fiyatı en çok artan beş ürün grubu;

 

ÜRÜN

%

LİMON

39,20

PATATES

33,42

DOMATES

27,58

SOĞAN KURU

19,04

SU

11,83

 

 

Şubat 2025’te fiyatı en çok azalan beş ürün grubu;

 

ÜRÜN

%

HİJYENİK PED

-13,22

MAKARNA

-10,31

BULAŞIK DETERJANI

-9,73

SABUN KATI

-6,72

YEŞİL MERCİMEK

-3,41

 


Şubat 2025’te market bazında fiyat hareketleri;

 

MARKET

%

CARREFOUR

7,64

TARIM KREDİ

5,19

ÇELİKKAYALAR

5,02

MİGROS

2,29

ŞOK

1,23

EMİRGAN

0,95

A101

-3,52

BİM

-8,27

 

 

 

MARKET ENDEKSİ VERİ TABANI İÇİN TIKLAYIN

 

 

 

 

 

Bingül Ceviz

Market Endeksi Çalıma Grubu Başkanı

EKLENME TARİHİ 03 Mart 2025,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close