
21.06.2023
Tüketici
Birliği Federasyonu Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu tarafından
geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Hastayız, Haklıyız! başlıklı
kamuoyu araştırması sonuçlarını değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu Başkanı
Atılım Kabadayı; “mevcut sağlık
uygulaması, hasta haklarını açıkça ihlâl etmektedir” dedi.
Tüketici
Birliği Federasyonu Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu Başkanı Atılım Kabadayı konuyla ilgili şu açıklamayı
yapmıştır:
Tüketici
Birliği Federasyonu Tüketicinin Nabzı Çalışma Grubu tarafından 2022 Haziran
tarihinden bu yana değişen aralıklarla ve farklı konularda kamuoyu
araştırmaları yapılmaktadır.
Son
olarak 18.05.2024-02.06.2024 tarihleri arasında, Hastayız, Haklıyız! başlıklı
kamuoyu araştırması ile yurttaşların sağlık hizmetine erişimi konusundaki
mevcut durumun tespiti amaçlanmıştır.
Yapılan
araştırma, ülkemizin taraf olduğu uluslararası belgeler, TC. Anayasası ve hasta
haklarına ilişkin ikincil düzelmelerde tanımlanan hasta haklarının ağır şekilde
ihlâl edildiğini ortaya koymaktadır.
Kamu
sağlık kuruluşlarından randevu almakta yaşanan zorluklar önemli sorun olarak
ortaya çıkarken, hastanın sağlık kuruluşu ve hekimini seçmesine ilişkin temel
hasta hakkını kullanamadığı görülmektedir.
Bir
diğer önemli sorun da, Dünya Sağlık Örgütü ve Türk Tabipleri Birliği tarafından
kabul edilen standart muayene süresinde yaşanmaktadır. Hekimin ilk kez gördüğü
hastayı muayene süresinin standart gereği en az 20 dakika olması gerekirken;
yüzde 82.8’i 20 dakikadan daha az muayene edilmektedirler. Daha önemlisi
hastaların yüzde 41,4’ünün muayene süresi, 4 dakikayı geçmemektedir.
Mevcut
sağlık kuruluşlarının, çalışan sağlık personelinin eksikliği, halkımızın büyük
çoğunluğunun derin yoksulluk içinde olması gerçeği ile bir araya geldiğinde,
sağlık hizmetini kamudan almaktan başka seçeneği olmayan hastaların teşhis,
tedavi ve şifa bulmaları neredeyse olanaksız duruma gelmektedir.
Hastayız, Haklıyız! Kamuoyu Araştırması
Ayrıntılı Analiz Belgesi için
Atılım
Kabadayı
Tüketici
Birliği Federasyonu
Tüketicinin
Nabzı Çalışma Grubu Başkanı
-
Yeşil Dönüşümün Neresindesin?
-
TÜKETİCİNİN NABZI: “Yaşasın Tatil” mi? Tatil, bu yıl da hayal
-
TÜKETİCİNİN NABZI: ''Yüzde 25’in adı var''
-
4 dakikada muayene!..
-
TÜKETİCİNİN NABZI: “Cüzdanımızda Ne Var?” 20 milyon tüketiciyi bekleyen tehlike!
-
Hastayız, Haklıyız...
-
Türkiye Endişe (III) Ekonomik Geleceğimizde Karanlık Var
-
TÜKETİCİNİN NABZI: ''tüketici, “kusura bakma” diyor''
-
Kredi kartınızla aranız nasıl?
-
Güvenliğimizi DENETLEyelim
-
Türkiye Endişe (II) İşte Halkın Dolar Kuru Tahmini
-
Türkiye Endişe (I) Eğitim Giderleri Artacak, Kalite Düşecek…
-
TÜKETİCİNİN NABZI: “tüketici, “kusura bakma” diyor”
-
TÜKETİCİNİN NABZI; KREDİ KARTINIZLA ARANIZ NASIL? 13 milyon tüketici kart borcunu ödeyemiyor
-
TÜKETİCİNİN NABZI: “UCUZ’un Peşinde!” Tüketici stok yapıyor!
-
Gemliğe Doğru Denizi Göremiyoruz. Gemlik'e Gidecek Paramız Yok.