Whatsapp
Türkiye Endişe (III) Ekonomik Geleceğimizde Karanlık Var

“endişeliMİyiz” başlıklı kamuoyu araştırmasını değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu TÜKETİCİNİN NABZI Çalışma Grubu Başkanı Merve Kazancı; “tüketici, 2023 yılına ilişkin ekonomik geleceği konusunda derin karamsarlık içinde” dedi.

Tüketici Birliği Federasyonu TÜKETİCİNİN NABZI Çalışma Grubu Başkanı Merve Kazancı konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

Tüketici Birliği Federasyonu TÜKETİCİNİN NABZI Çalışma Grubu tarafından,  belirli aralıklarla tüketicilerin yakınma ve beklentileri, sorunları, tüketim alışkanlık ve eğilimleri kamuoyu araştırması yöntemi ile tespit edilmektedir.

Merve Kazancı, Atılım Kabadayı ve Muhammed Furkan Üce’den oluşan TÜKETİCİNİN NABZI Çalışma Grubu, bugüne kadar;

2022 Haziran ayında, Yaşasın Tatil mi? araştırması ile tüketicilerin bu yıl tatile gitme tercihleri;

2022 Temmuz ayında, Cüzdanımızda Ne Var? araştırması ile tüketicilerin kredi kart kullanım alışkanlıkları,

2022 Ağustos ayında, Ucuzun Peşinde, Tüketici Stok Yapıyor araştırması ile tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları,

2022 Eylül ayında, BA-RI-NA-MI-YO-RUZ! araştırması ile konıt kiralarında yaşanan sorunlar,

2022 Aralık ayında, yüzde100 Türkiye araştırması ile tüketicinin yerli üretim ürünleri tercihi ölçülmüş ve sonuçlar kamuoyu ile paylaşılmıştır.

2023 Nisan ayında, 2022 yılında yaşanan ekonomik kriz, deprem ve yaklaşan 14 Mayıs seçimlerinin tüketici beklentilerinde oluşturduğu etkiyi konu alan “endişeliMİyiz” başlıklı kamuoyu araştırması gerçekleştirilmiştir.

605 kişinin katıldığı araştırma ile sağlıktan, eğitime; barınmadan, enflasyona birçok konuda 2023 yılına ilişkin tüketici endişeleri ve öngörüleri ölçülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlar, toplumun büyük kesiminin endişeli olduğu ve 2023 yılı için karamsar beklentileri olduğu yönündedir.

Tüketicilerin yılsonu enflasyon beklentileri konusunda, araştırmaya katılanların yüzde 59,2’si, 2023 yılında enflasyonun yüzde 70 ve üzerinde olacağını düşündüklerini belirtmişlerdir. Bu beklenti içinde olan tüketicilerin yüzde 33,4’ü, enflasyonun yüzde 100’den fazla olacağını öngörmektedirler. Yine araştırmaya katılanların yüzde 73,4’ü, TÜİK tarafından açıklanan enflasyon rakamlarına da güvenmediklerini belirtmektedirler.

,

Yine araştırmaya katılanların; yüzde 92’si gıda ve ihtiyaç maddelerinin fiyatlarının artacağından endişe ederken, yüzde 79,8’i, 2023 yılında hak ettiği geliri elde edemeyeceğini belirtmektedirler.

 

TÜİK tarafından açıklanan enflasyon rakamlarını güvensiz bulan tüketiciler ile gıda ve ihtiyaç maddelerinin fiyatının artacağı öngörüsünde bulunan tüketiciler, yüzde 77’lik oranla aynı paydada buluşmakta, yine TÜİK rakamlarına güvenmeyen tüketicilerin yüzde 80,7’si 2023 yılında hak ettiği geliri alamayacağına inanan grupla kesişmektedir. Aynı şekilde 2023 yılı içinde satın alma gücünün azalacağına inanan yüzde 87,4 oranındaki tüketici grubu, 2023 yılı içinde hak ettiği gelire ulaşamayacağına inanan tüketici grubu arasında yüzde 96,9 oranında paralellik bulunmaktadır.

Araştırmada elde edilen en çarpıcı sonuçlardan biri de, tüketicilerin ekonomik gelecekleri nedeniyle duydukları kaygıya ilişkindir. Tüketicilerin yüzde 81,7’si ekonomik geleceklerinden kaygılı olduklarını belirtmektedirler.

endişeliMİyiz başlıklı kamuoyu araştırmasının ayrıntılı analiz dosyası için

TIKLAYIN

 

Merve Kazancı

Tüketici Birliği Federasyonu

TÜKETİCİN NABZI Çalışma Grubu Başkanı

EKLENME TARİHİ 19 Eylül 2023,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close