Whatsapp
#DEPREM için #denetleMEdeğilDENETLE İletişim yoksa, arama-kurtarma da yok!

30.04.2025

 

23 Nisan 2025’de İstanbul’da gerçekleşen deprem sonrası iletişim hatlarının kesilmesini değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Rifat Bayatlıoğlu; “afette iletişim zafiyetini giderecek önlemler derhal alınmalıdır” dedi.

 

Tüketici Birliği Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Rifat Bayatlıoğlu konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

 

23 Nisan 2025’de İstanbul’da gerçekleşen deprem sonrası iletişim hatlarında yine ve beklenen kesinti yaşanmıştır. 1999 İzmit, 2023 Maraş Depremlerinden gerekli dersleri çıkarıp afette iletişimi kesintisiz sağlayacak sistemin oluşturulmamış olması endişe vericidir.

 

T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından 2023 Mart’ta hazırlanan “2023 Kahramanmaraş ve Hatay Depremleri Raporu”nda dikkat çekilen sorun ve önerilerde özetle;

Taşınabilir yeni nesil mobil baz istasyonlarının tedarik edilmesi,

BTK tarafından tesis paylaşımı, izin ve geçiş hakkı vb. düzenlemelerin hayata geçirilmesi,

Fiber altyapı kurulumlarında kamu desteğinin planlanması,

Afette iletişimin devam etmesi için kamu kurumları ve özel işletmecilerin koordinasyon ve müdahale mekanizmalarını belirleyen bölgesel eylem planlarının hazırlanması,

Yeni imtiyaz sözleşmelerinde afet ve acil durumda haberleşme gerekliliklerinin yer alması, alçak yörünge uyduları üzerinden hizmetlerin verilmeye başlanması, Afet sonrası LEO uyduları üzerinden yayın yapılması” gerekliliği vurgulanmıştır.

 

Tüketici Birliği Federasyonu bu tespit ve önerilere ek olarak;

-Ülkemizin de üyesi olduğu Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU)‘nce 2020’de yayınlanmış olan Ulusal Acil Durum Telekomünikasyon Planları kılavuzu kapsamında da ifadesini bulan; özürlü/engelli gruplar da dâhil olmak üzere afet öncesinde, sırasında ve sonrasında bilgi sağlamak için çoklu iletişim yöntemlerinin kullanımı sağlanması,

-Uluslararası Telekomünikasyon Birliği tarafından hazırlanan, uluslararası insani yardım bağlamında acil durum iletişimini kolaylaştırmayı düzenleyen Tampere Sözleşmesi’ne ülkemizin de taraf olması,

-5G iletişimi için ayrılan kaynağın, mevcut 4G iletişiminin daha etkin ve verimli olması için aktarılması,

-Afet sürecinde ulusal dolaşım sistemi devreye sokularak iletişimin herhangi bir işletmeci üzerinden devam ettirilebilmesi sağlanması gerekliliğine işaret etmektedir.

 

Unutulmamalıdır ki, afet anında iletişim yoksa, arama-kurtarma da olmayacaktır.

 

Mehmet Rifat Bayatlıoğlu

Tüketici Birliği Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi

EKLENME TARİHİ 30 Nisan 2025,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close