Whatsapp
İndirim çağrısına karşın markette fiyatlar yüzde 4,74 arttı

    Ekim 2023 dönemi Market Endeksi verilerini açıklayan Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz; “Ankara’nın yaptığı indirim çağrılarının etkisi fiyatlara yansımadı” dedi.

     Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu Başkanı Bingül Ceviz konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

    2021 yılının son çeyreğinden bu yana yürütülen Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi çalışması, beş farklı il, dokuz farklı market, 343 farklı ürünün bulunduğu, 47 ürün grubu üzerinde oluşturulmaktadır.

     Ekim ayında fiyatlar yüzde 4,74 arttı

   Cumhuriyetin 100. Yılı söylemiyle Ankara tarafından yapılan indirim çağrılarına karşın market fiyatlarındaki bu artışı, çağrıların karşılıksız kaldığını, Ekim ayındaki artışın yıllık ortalamalar seviyesinde olduğunu göstermektedir.

   Tüketici Birliği Federasyonu Market Endeksi Çalışma Grubu tarafından geçtiğimiz ay açıklanan projeksiyonda belirtilen; Market Endeksinin yüzde 60 ve üzeri artışla 2023 yılını bitireceğine ilişkin öngörümüzde bir değişiklik bulunmamaktadır.

 

DÖNEM

%

OCAK

2,23

ŞUBAT

6,16

MART

0,04

NİSAN

2,61

MAYIS

2,54

HAZİRAN

2,21

TEMMUZ

12,99

AĞUSTOS

6,19

EYLÜL

4,65

EKİM

4,74

 

Ekim 2023’de, gıda ürünlerindeki artış oranı yüzde 4,75 oldu

 

 

Ekim 2023’de temizlik ve hijyen ürünlerindeki artış oranı yüzde 4,71 oldu

 

 

Ekim 2023’de fiyatı en çok artan beş ürün grubu;

 

ÜRÜN

DEĞİŞİM %

KAHVE

39,69

SABUN SIVI

31,61

KURU FASULYE

24,49

MADEN SUYU

23,62

BULAŞIK DETERJANI

23,57

 


Ekim 2023’de fiyatı en çok azalan beş ürün grubu;

 

ÜRÜN

DEĞİŞİM %

LİMON

-18,18

DİŞ MACUNU

-9,33

ÇİKOLATA

-6,54

SU

-6,35

SÜT

-6,17

 

 

 

 

MARKET ENDEKSİ VERİ TABANI İÇİN TIKLAYIN

 

EKLENME TARİHİ 02 Kasım 2023,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close