Whatsapp
İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP) karnemiz nasıl?


05.02.2024

“Acı’nın Yıldönümü”nde İl Afet Risk Azaltma Planlarını (İRAP) değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı Rifat Bayatlıoğlu; “İRAP’da yer alan iletişimin sağlanmasına yönelik alınması gereken önlemler konusunda hangi aşamada olunduğu kamuoyu ile paylaşılmalıdır” dedi.

 

Tüketici Birliği Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı Rifat Bayatlıoğlu konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

 

1999 yılında yaşanan Marmara Depreminde, günlerce haberleşme sağlanamamış, iletişim şebekelerinin çökmesi nedeniyle arama/kurtarma/yardım çalışmaları aksamıştır.

 

Bu deneyimin üzerinden yıllar sonra yaşanan 6 Şubat Depremi, iletişim altyapısının afet anında tamamen devre dışı kaldığını, yaşamsal öneme sahip ilk birkaç gün boyunca imdat çağrılarının, arama ve kurtarma çalışmalarının bu nedenle yapılamaz duruma geldiğini ortaya koymuştur. Yaşanan bu durumun, beklenen afetler bakımından da toplumda endişe yarattığı kuşkusuzdur.

 

Bu nedenle 6 Şubat Depreminden tam bir ay sonra, Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’na (BTK) onyedi soru yöneltilmiş ve kamuoyu ile paylaşılmıştır. Ancak yöneltilen bu sorulara verilen yanıtlar maalesef afet anında iletişimin sağlanmasına yönelik alınan önlemlere ilişkin doyurucu nitelikte değildir.

 

TC. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Başkanlığı (AFAD) tarafından hazırlanan İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP) ile il bazında raporlamalar yapılmıştır. Bu raporların bir kısmında afet anında iletişimin sağlanması ve güvenliği konularının yer almaması bir yana, 2021 yılında hazırlanan bu raporda belirtilen önlemlerin hangilerinin alındığı konusu da kamuoyunca halen bilinmemektedir.

 

Bu nedenle, “acı’nın yıldönümü”nde, TC. İçişleri Bakanlığı AFAD Başkanlığı’na bilgi edinme yasası gereği; “TC. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Başkanlığı tarafından hazırlanan İRAP belgelerinde, afet anında iletişimin sağlanması ve güvenliği konusunda alınması önerilen önlemlerin hangilerinin sağlandığı” sorusu yöneltilmiştir. Şeffaf devlet olmanın gereği olarak, bu sorunun en kısa sürede yanıtlanacağı inancı ile süreç ile ilgili tüm gelişmeler kamuoyu ile paylaşılacaktır.

 

Rifat Bayatlıoğlu

Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı

EKLENME TARİHİ 04 Şubat 2024,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close