Whatsapp
Bu tabloyu görseydiniz, GSM firmanızı ona göre seçecektiniz!

26.05.2024

 

        İletişim hizmeti kalitesine ilişkin verilerin kamuoyu ile paylaşılmamasını değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı Rifat Bayatlıoğlu; “kamusal hizmet niteliğindeki mobil ağ kalite ölçüm sonuçlarının açıklanması, tüketicinin daha doğru tercih yapmasını sağlayacaktır” dedi.

 

         Tüketici Birliği Federasyonu Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı Rifat Bayatlıoğlu konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır:

 

         İnsan yaşamı için vazgeçilmez nitelikteki iletişim hizmetine ilişkin ulusal hukuk düzenlemeleri, iletişim sektöründeki hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi ve raporlanmasını gerekli kılmaktadır. Buna göre, iletişim alanında tüketiciye hizmet sunan üç firmanın, aylık kalite ölçüm sonuçlarını düzenleyici ve denetleyici kurum olan Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’na vermeleri gerekmektedir.

         Ancak hizmet kalitesi ölçüm raporları kamuoyu ile paylaşılmamaktadır.

         Oysa ki, dünyanın birçok ülkesinde iletişim sektörüne ilişkin hizmet kalitesi ölçümleri düzenleyici denetleyici kurumlar tarafından ya da hizmet sunan firmalar tarafından kamuoyuna açıklanmaktadır. Yine sivil toplum örgütü ve araştırma şirketleri niteliğindeki bazı kuruluşlar da iletişim sektöründe hizmet kalitesini ölçmekte ve tüketicilere duyurmaktadırlar.

         Örneğin bu alanda çalışma yapan kuruluşlardan biri olan Open Signal isimli kuruluş tarafından Aralık 2023 döneminde gerçekleştirilen ölçümlere göre, ülkemizde iletişim hizmeti veren üç firmanın hizmet kalitesi tablosu şu şekilde oluşmuştur.

*Firma isimleri gizlenmiş ve 1, 2, 3 olarak adlandırılmıştır.

*Raporun kaynağı için tıklayabilirsiniz 

         İletişim hizmeti satın alacak tüketicinin böylesi bir hizmet kalitesi raporunu görmüş olması durumunda, kendi gereksinimine göre, fiyat/kalite verimliliğini gözeten uygun hizmet veren operatörü seçmesi mümkün olabilecektir. Bu durum firmaların gerek fiyat ve gerekse hizmet kalitesi bakımından tüketici lehine rekabet ortamını geliştirecektir.

         Bu nedenle Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından iletişim sektöründeki hizmet kalitesi ölçüm yöntem ve sonuçları periyodik olarak kamuoyu ile paylaşılmalıdır.

 

Rifat Bayatlıoğlu

Dijital Yaşam Çalışma Grubu Başkanı

EKLENME TARİHİ 25 Mayıs 2024,

Sosyal Medyada Paylaş

Tüketici Birliği Federasyonu hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close